Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2022 - 17:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min læge app

Skal man virkelig købe en smartphone for at kunne få videokonsultation?
På nær undtagelsen her, kan jeg ikke finde nogen app til Windows computer.
Jeg har selvfølgelig downloadet den, men når jeg vil installere den, spørger den bare hvordan jeg vil åbne den. Store bliver foresklået, men der er ingen app til det formål. https://appsonwindows.com/download/6583782/2058/
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. maj 2022 - 17:31 #1
Jeg kan desværre ikke hjælpe med at løse dit problem, men vil bare nævne at jo mere digitaliseret tingene bliver, jo mere besværligt bliver det også.....fagre nye verden🤪
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2022 - 18:02 #2
Ak ja! Det er sgu fagert. Jeg sidder her med et godt kamera, som viser i farver, og
så er løsningen åbenart, køb en smartphone, som jeg ellers ikke har brug for, fordi jeg ringer meget lidt. Min læge bor helt ude ved Gl. Kongevej KBH. pgr. lægemangel i Valby. Det koster i taxa tur retur Kr, 300 +. Jeg sidder her, 83 år, med et par brækkede ryghvirvler, og håbede på, at slippe for den tur. Nå, det kunne jo være meget værre,
og det bliver det vel så også. 😉
Avatar billede Mikael Ekspert
08. maj 2022 - 19:34 #3
Er det din læge som "kræver" at du bruger en APP/Smartfon ???
Det link med forklaringen du fik i din anden tråd kræver da ikke en Smartfon.

Se  #6 her: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1039666
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2022 - 21:05 #4
#3
Nej det er ikke min læge, og jeg har været inde på det link. Men der står kun
Hent appen i AppStore
Hent appen i Google Play
Men jeg har ikke en smartphone, bare en gammel Duro, som ikke kan køre apps.
Mit syn er heller ikke så godt mere, men jeg har en god stationær computer, med stor skærm. Og mit kamera er det sidste nye fra Logitec med farver. Og en læge viste mig, at hun har netop sådan et system, med kamera siddende på skærmen.
Jeg har spurgt lægernes sekretær, men hun vidste ikke, hvor jeg kunne finde en apps. Søg og du skal finde - eller hvad :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
08. maj 2022 - 21:43 #5
Dette er forklaringen til lægen/sekretæren om hvordan det virker.
PÅ EN COMPUTER. (Kræver ikke en smartfon)
Men at lægen opretter sig iflg. linket.

Send evt linket til dem på en mail ;)
https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/opslag-og-vaerktoejer/administrative-vaerktoejer/videokonsultation-vejledning-fagpersoner/
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2022 - 22:18 #6
#5
Tak for linket. Har set på det, men må se videre i morgen.
Det er vist ikke så ligetil. Lægen har det jo, det er bare mig, som skal kontakte hende.
Avatar billede nopsen Ekspert
08. maj 2022 - 22:55 #7
du burde helt fra starten ha kontaktet din læge og spørge.. ved ikke hvorfor du vælger at spørge herinde, når lægen er den der har styr på det.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2022 - 23:02 #8
#7
Jeg har kontaktet min læge, som henviste mig til sin sektrætær.
Det synes jeg er i orden. En læge kan jo ikke bruge sin tid på patienternes
computer problemer. :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2022 - 23:04 #9
Ups! sekrætær = sektretær.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2022 - 13:38 #10
Jeg har ringet til sundhedsdatastyrelsen, de kunne ikke hjælpe mig, det skal være en app til smartphome.
Så jeg kan godt lukke her, og smide mit nye udstyr til IT-skrald.😒

Tak for alle indlæg. 😊