Avatar billede smidt Novice
12. maj 2022 - 13:55 Der er 6 kommentarer

Login på SQL via webserver

Jeg har problemer med at få vist en side der er hugget op på en SQL

Jeg få ikke adgang til den - hverken på lan eller wan

Jeg har installeret en Webserver IIS på en Windows 10 Pro - og alt andet virker fint

Tænker det har noget med rettigheder at gøre
Men ved ikke hvordan jeg opretter en bruger i SQL - har forsøgt med det giver lidt udfordringer
Og hvordan giver jeg evt. rettigheder på webserveren.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2022 - 15:46 #1
SQLServer kan køre med både Windows security og SQLServer security. Windows security er Windows brugere som får adgang. SQLServer security er brugere som kun er oprettet i SQLServer.

Når man connecter til SQLServer kan man vælge at angive brugernavn/password eller at bruge integrated security (client application og SQLServer finder selv ud af hvem man er).

Og endelig kan man vælge normalt hvor det er web applikationen som skal have adgang til SQLServer eller lave noget impersonation hvor det er slutbrugeren der skal have adgang til SQLServer.

Så hvad er dit setup?

Taler via ASP Classic eller ASP.NET?

Er SQLServer på samme system som IIS / ASP.NET?

Hvordan ser din connection string ud?

Er det målet at bruge Windows security, integrated security og bare give IIS / ASP.NET adgang?
Avatar billede smidt Novice
16. maj 2022 - 09:36 #2
Undskyld jeg først reagere nu - havde ikke fået sat et reply mail på!

Det der kører i ISS er en applikation der hedder Salto (adgangs system)
det er lavet i en masse JS filer - så tænker det er javascript og dertilhørende database i sql

Jeg har installeret en IIS på en win 10 Pro
Og en SQL Exp 2019 samt selvfølgelig en SQL SMS 18

Hvis det er okay for dig kan jeg sende dig en wan ip - så kan du se at den louder - men kommer med en fejl ( jeg kan ikke udlæse nogle fejl - måske kan du) men det jeg tænker er at der skal oprettes en bruger i IIS og en bruger i SQL for at de kan "snakke" sammen - det er KUN et gæt! Og hvordan jeg så gør det.... der er jeg lidt på bar bund

Jeg har noget der hedder database strig (hvis Nok) i IIS - og jeg har forsgt at installere database Manager i IIS - men den fejler (tror database Manager er for gammelt)
Avatar billede smidt Novice
16. maj 2022 - 13:34 #3
Nu har jeg lavet en sa1 bruger i sql - med sql server authentication.
Og den bruger har adgang til databasen

I iis er den en App >connection string  der har jeg lavet en > Server=DESKTOP-A6HVK6R\SQLEXPRESS;Database=SALTO_SPACE;User ID=sa1;Password=●●●●

Men det virker stadig ikke

hverken lokalt eller på wan

salto virker kun Lokaldt /lokaldt med den url http://desktop-a6hvk6r:8100/index.html#!/login

hvordan får jeg det ind i iis webserveren
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2022 - 14:31 #4
Lidt blandede tanker.

Prøv evt. at putte:

Integrated Security=false

i connection string.

For WAN access skal der være åbent på port 1433 og 1434,
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2022 - 14:33 #5
Avatar billede smidt Novice
16. maj 2022 - 19:11 #6
Ja remote acces er Hakket af

Alle porte er åbne

Og jeg har skrevet Integrated Security=false

Men samme dårlige resultat :-(