Avatar billede Jan Post Mester
15. maj 2022 - 16:34 Der er 4 kommentarer

Windows 10: Kan ikke fjerne skrivebeskyttelse.

Jeg har et problem med min excel mappe hvor jeg gemmer mine regneark. Når jeg åbner mine regne ark, skriver den at den er de er "låst mod redigering". Jeg kan ikke ændre noget i Excels indstillinger. Når jeg kigger på mappen i stifinder er den skrivebeskyttet (Read-only). Den kan jeg godt fjerne og den viser at read-onle er væk, men tager jeg egenskaber på mappen er den tilbage i read-only. Er der andre steder jeg kan ændre det ?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2022 - 18:33 #1
Har du prøvet det her?

Fra Stifinder skal du søge efter den pågældende Excel-fil.
Højreklik på den Excel-fil, du vil redigere.
Vælg Egenskaber.
Gå til bunden af ​​fanen Generelt.
Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Skrivebeskyttet.
Klik på OK for at afslutte.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2022 - 19:55 #2
Hvor er denne fil gemt?
Ligger den på en delt placering hvor andre brugere også skal kunne tilgå den?
Avatar billede Jan Post Mester
17. maj 2022 - 08:50 #3
#2. Nej, den ligger ikke på en delt placering. Det er kun mig som bruger den.
Avatar billede Jan Post Mester
17. maj 2022 - 08:51 #4
#1. Det har jeg prøvet. Det hjælper ikke.