Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2014 - 14:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Freebsd - Mailserver

Hej.

Jeg har netop lavet en frisk install af Freebsd 9.2 på min server, den eneste ting jeg har installeret ind til videre er Bash 4.2.

Jeg skal have sat min server op som mailserver hvilket jeg ikke har ret meget erfaring med, derfor vil jeg gerne høre hvad i andre har af erfaring med opsætning af mailserver, hvad er godt ? hvad skal jeg holde mig fra.

Hvis i skulle ligge inde med links til nogle gode guides tager jeg gerne i mod dette også :)

På forhånd tak, håber i vil dele jeres tanker og erfaringer med mig.

-Christian
Avatar billede Syska Mester
16. januar 2014 - 22:29 #1
Sendmail, Exim(en morph af Sendmail), Qmail og Postfix er hvad der findes af MTA'er som de fleste bruger.

Jeg har selv været glad for Postfix, da jeg synes den er mest simpel.

Jeg har ingen guides, men der findes 1000000000000000000 af dem rundt på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2014 - 18:18 #2
Jeg havde selv lidt kig på postfix, og fandt denne guide, jeg i øjeblikket er igang med at lege med.

http://www.afterschool.dk/documents/freebsd/freebsd-postfix-guide/

Nu må vi se om jeg får styr på det, havde lidt problemer med Mysql og lige nu har jeg lidt problemer med phpmyadmin som ikke vil installere pecl-APC.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2014 - 00:47 #3
Tak for svaret.