Avatar billede Agerbo Mester
17. maj 2022 - 12:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Popup med et billede

Hvordan kan man lettest få lavet det således at man ved at holde musen over en celle får vist et billede ?
f.eks. hvis man holder musen over tallet 26 vil man få vist et billede af en rose...

Jeg har prøvet med "note" men der kan jeg ikke ændre det således at jeg kan indsætte et billede i stedet for noten!!

Jeg bruger excel 365

Mvh Agerbo
Avatar billede jens48 Ekspert
17. maj 2022 - 12:45 #1
Man kan godt lægge et billede ind i note. Jeg har denne engelske beskrivelse af hvordan man gør det:

1. Right-click the cell which contains the comment.
2. Choose Show/Hide Comments, and clear any text from the comment.
3. Click on the border of the comment, to select it.
4. Choose Format|Comment
5. On the Colors and Lines tab, click the drop-down arrow for Color.
6. Click Fill Effects
7. On the picture tab, click Select Picture
8. Locate and select the picture
9. To keep the picture in proportion, add a check mark to Lock Picture Aspect Ratio
10. Click Insert, click OK, click OK
Avatar billede Jan K Ekspert
17. maj 2022 - 12:47 #2
Slet standardteksten. Højreklik på kommentarens kant, og fra menuen vælges Formater kommentar. I fanebladet Farver og streger vælges  ruden Fyld - Farve og  Effekter. I den nye dialogboks klikkes i Billeder og nu kan det relevante billede vælges.
Avatar billede Jan K Ekspert
17. maj 2022 - 12:48 #3
For kommentar læs: Note
Avatar billede Agerbo Mester
17. maj 2022 - 13:03 #4
Hej Jan K og Jens48

Problemet er bare at jeg IKKE kan vælge Fyld - Farve og Effekter når jeg prøver at "formater kommentaren"
Jeg kan kun ændre Skriftype
Avatar billede Jan K Ekspert
17. maj 2022 - 13:19 #5
Hvilken version af Excel taler vi om?
Avatar billede Agerbo Mester
17. maj 2022 - 13:25 #6
Det er excel 365 fra Office pakken
Avatar billede store-morten Ekspert
17. maj 2022 - 13:36 #7
Det er vigtigt du højerklikker på kanten/rammen når den skifter til fire vejs pil.
Avatar billede Agerbo Mester
17. maj 2022 - 13:42 #8
Tak til store-morten

Det var en fejl 40 herfra

Tak til Jan K og Jens48 også.