Avatar billede stofakiller Nybegynder
30. august 2001 - 13:38 Der er 4 kommentarer

Hvilket MPEG I/II kort, skal jeg købe ?

Hejsa alle,

Jeg har en stationær DVD-afspiller (kan også klare VCD/SVCD).

Og så er det at jeg vil gerne optage direkte på min PC\'er. Kortet behøver ikke at have TV. Bare det har Composite og S-VHS indgang. Det eneste jeg ønsker er at det har hardware encoding (decoding ej nødvendig)

Specs på min PC\'er:

PIII 866,
256Mb Ram
40 Gb ide & 10 Gb Scsi
Nvidea GeForce DDR (Creative)

Jeg har selv fundet et par stykker, men kan ikke finde en leverandør/pris, her i Danmark... Tjek evt. http://www.provideo.com.tw/product.htm (og se under Video encoding)

Mvh,

Jan Larsen
Avatar billede jiemex Nybegynder
31. august 2001 - 20:37 #1
Creatives MPEG kort syntes jeg du skulle købe (har det selv)
Det virker perfekt ved mig..
Avatar billede stofakiller Nybegynder
01. september 2001 - 08:47 #2
Problemmet er bare at det et decoder kort, og ikke et encoder.... Jeg skal bruge det til at optage med, og ikke til at afspille med...

Men ellers tak for svaret....
Avatar billede saint_dk Nybegynder
06. september 2001 - 08:52 #3
Så skulle du prøve med Studio PCTV, det har godt nok TV IN/OUT, men har Composite og S-VHS indgang.

Koster heller ikke meget, så vidt jeg husker omkring 450,-.

Jeg bruger det selv til indspilning af vores videooptagelser og redigering.

Mvh.
John
Avatar billede stofakiller Nybegynder
09. september 2001 - 10:28 #4
Ja, det er selvfølgelig rigtigt nok, at div. tv-kort har muligheden til at optage. Men som jeg skriver i mit spørgsmål, så vil jeg gerne have et \"rent\" encoder-kort, så min PC\'er ikke skal lave alt arbejdet...

Mvh,

Jan