Avatar billede nu_igen Professor
24. maj 2022 - 13:50 Der er 2 kommentarer

Komprimere billeder fra Ipad Photo

Jeg vil gerne komprimere billeder fra min Ipad, når jeg sender dem med email.
Billeder taget med Ipad eller kopieret ned til Ipad fylder meget.
Forleden kom der en automatisk besked, hvor jeg kunne vælge forskellige størrelser.
Det har været umuligt for mig at finde i dag, medmindre jeg vil installere 3.parts app.
Vil nogen hjælpe?
Med venlig hilsen - Ingeborg
.
Avatar billede INK Ekspert
24. maj 2022 - 19:18 #1
Når du i Foto-appen vil sende et eller flere billede, markerer du det/dem og vælger ikonet med en firkant og pil opad. Nu kommer et billede hvor du kan vælge beskeder, airdrop, mail osv. Hvis du vælger mail, åbner mail-appen og billedet er vedhæftet. Du vælger nu modtager og tekst. Inden du sender trykker du på Billeder i højre side. Her står størrelse på det vedhæftede, og der åbner sig nu valgmulighed for størrelse på det sendte billede. Du vælger så det passende.
Avatar billede nu_igen Professor
24. maj 2022 - 19:37 #2
Hej ink
Tusind tak. Jeg har båret mig forkert ad i meget lang tid. Jeg har starter med at skrive en alm. email i postprogrammet og har så valgt “indsæt video- photo”. Dernæst åbnet min photo app og indsat billederne. Det giver ingen mulighed for at komprmere billederne.
Jeg har lige prøvet din metode og det fungerer fint. Når jeg huskede at man kunne komprimere billederne er det fordi jeg har gjort som du skrev, når jeg sendte til mig selv for at overføre fra Ipad til Pc. Tak fordi jeg fik det opklaret!