Avatar billede ZeBa Ekspert
06. juni 2022 - 01:21 Der er 13 kommentarer

Køb af officepakken - virker den?

Mit Outlook begyndte for et par uger siden at være deaktiveret.
Først brugte jeg 1½ time sammen med en supporter, som kom med den rene vås, og derefter 4 timer sammen med en anden, som det meste af tiden var rimelig fornuftig men ikke kunne få det til at fungere.
Nu overvejer jeg at købe en ny pakke, men spørgsmålet er, om det så kommer til at fungere.
Og noget andet: Jeg skal jo afinstallerede pakken, men jeg synes, det ser ud som om, den også vil slette filer, bl.a. mails.
Nogen der ved noget om det?
Avatar billede INK Ekspert
06. juni 2022 - 08:25 #1
Dine mailfiler ligger i en .pst og evt. en .ost fil.
I nyere udgaver ligger disse filer, der kan være på flere GB i en folder der hedder Outlook i dokument-mappen.
I ældre udgaver ligger de i skjulte filer. Det kan du Google, da jeg ikke lige har adgang til min pc.
Det er altid klogt at tage en sikkerhedskopi af disse filer, men de slettes ikke ved afinstallation af Officepakken.
Nyere udgaver af Outlook finder selv disse filer under installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2022 - 09:14 #2
Har du set siden her https://support.microsoft.com/da-dk/office/om-microsoft-support-og-genoprettelsesassistent-e90bb691-c2a7-4697-a94f-88836856c72f#ID0EB6=Outlook i et forsøg på at løse dit problem du har med Outlook?
Jeg har ikke selv erfaringer med reparation af Outlook da jeg aldrig har brugt den del af office pakken. Jeg har dog brugt assistenten her da jeg skulle fjerne Office 2010 pakken da denne udløb med support og jeg gik over til Libre Office.
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. juni 2022 - 20:21 #3
#2:

Når jeg forsøger at installere Libre Office får jeg denne uforståelige melding:

Den app, du prøver at installere, er ikke en Microsoft-bekræftet app
Ved at installere apps fra Store kan du hjælpe med til at beskytte din pc, så den kører stabilt.

Se mest populære Store-apps

Skift indstillinger for min appanbefaling?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2022 - 20:34 #4
#3 Jeg har brugerkontrol helt deaktiveret da jeg er træt af at blive gjort opmærksom på når man installerer programmer der ikke er bekræftet af Microsoft.
Der er absolut ikke noget "farligt" i Libre Ofice programmet.
Og Windows påvirkes slet ikke af programmet.
Libre office har ikke et mail program i pakken.
Så er det primært for at få dette skal du ikke bruge dette program.
Personligt bruger jeg udelukkende web mail fra Gmail og yousee der altid har virket.
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. juni 2022 - 20:34 #5
#2: Nå, nu lykkedes det. Men der er ikke mail program med?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2022 - 20:35 #6
Hvis Outlook skal være dit valg så prøv at reparere programmet.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2022 - 20:39 #7
#5 Nej der er ikke mail i det, som jeg skrev i #4
Libre Office bruges typisk også i Linux og her er det typisk Thunderbird den foretrukne mail klient er med disse systemer.
Brugte selv Thunderbird medens jeg havde Windows 8 godt et års tid efter xp løb ud på opdateringer. Siden 2015 hvor jeg opgraderede til Windows 10 har jeg udelukkende brugt webmail.
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. juni 2022 - 21:05 #8
#5 jeg har spildt 5½ time i selskab med supportere. synes du ikke, det er nok?
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. juni 2022 - 21:08 #9
#5: Men det er et virkelig godt tekstbeh-program, lige bortset fra makrofunktionen.
Jeg har også brugt Thunderbird, men kan ikke huske hvorfor jeg foretrak Outlook.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2022 - 21:12 #10
#8 Jo det er det.
Men jeg har ikke anbefalet at du skulle bruge Libre Office.
Jeg anbefalede helt klar at du skulle reparere programmet i #2
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2022 - 21:14 #11
#9 Jeg valgte Thunderbird dengang fordi den mindede mest om Outlook Express som var en del af XP der stoppede med opdateringer foråret 2014.
Avatar billede ZeBa Ekspert
08. juni 2022 - 02:21 #12
#11: Så du bruger Thb nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2022 - 06:45 #13
Nej. Kun Web mail fra både YouSee og Gmail.