13. juni 2022 - 12:38 Der er 2 kommentarer

Overfør nogle data fra forskellige regneart til et regneark

Jeg har mange regneart med forskellige navne (f.eks 612, 658 os.v.).
Jeg har brug for at flytte nogle af felterne (de samme felter i alle regneark)  til et enkelt regneark. Formlen for at gøre dette er egentlig enkel, som f.eks. denne:
='/Users/er/planer/[612.xlsx]Ark1'!$D$44 & '/Users/er/planer/[612.xlsx]Ark1'!$H$1

Hvordan får jeg den faste værdi 612 til at være en værdi hentet fra f.eks. G17 i det nye regneark. G17 er en række af navne på regnearkene der skal hentes fra ?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
14. juni 2022 - 16:29 #2
Som antydet i #1 kan du gøre det ved hjælp af INDIREKTE funktionen, men hvis du har 612, 658 i andre filer, så kræver det, at du har alle disse filer åbne. En bedre vej at gå, er at bruge Power Query (Hent Data).