Avatar billede HHA Professor
15. juni 2022 - 15:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Samle indhold af 2 celler i en

Hejsa,

Jeg kæmper med hvordan jeg skal skrive formlen ind i den formel, jeg har her, da den tæller linjer/rækker.

Jeg vil gerne have den til at tage indholdet fra ws2.Cells(i, "C") + ws2.Cells(i, "B") og sætte dem sammen i  'ws1.Cells((ActiveCell.Row), "D")

Der er denne formel, =A2&" "&B2 (fundet på nettet) men ved ikke helt hvordan jeg skal få den ind i koden nedenfor.

For i = 20 To LR1

        If ws2.Range("A" & i).Value = "Ja" Then

            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "D").Value = ws2.Cells(i, "C").Value

            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "E").Value = ws2.Cells(i, "D").Value
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "F").Value = ws2.Cells(i, "E").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "I").Value = ws2.Cells(i, "F").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "J").Value = ws2.Cells(i, "G").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "K").Value = ws2.Cells(i, "H").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "L").Value = ws2.Cells(i, "I").Value * ws2.Cells(i, "B")
            ws1.Cells((ActiveCell.Row), "M").Value = ws2.Cells(i, "L").Value

        End If

    Next i
Avatar billede jens48 Ekspert
15. juni 2022 - 20:38 #1
Jeg har lidt svært ved at se sammenhængen mellem teksten du har skrevet og så dit forsøg på en makro, men hvis jeg holder mig til teksten vil jeg mene at det er noget i denne retning du har brug for:

For i = 20 To LR1
  If WS2.Range("A" & i).Value = "Ja" Then
  WS1.Range("D" & i) = WS2.Range("C" & i) & " " & WS2.Range("B" & i)
  End If
Next i
Avatar billede HHA Professor
16. juni 2022 - 08:12 #2
Det var lige det 👍
Du er s.. en knag til det!
Kunne ikke se for mig hvordan jeg skulle sætte tingene sammen.
Mange tak for hjælpen.