Avatar billede BKR2970 Praktikant
22. juni 2022 - 12:50 Der er 3 kommentarer

Google Wifi på Telenor Fiber

Har i 3-4 år haft et Google Wifi sat op sammen med en Hiper fiberforbindelse. Nu er jeg 1/6 skiftet til Telenor og har store problemer med at få Google Wifi til at fungere.

Google Wifi netværket mister periodevist forbindelsen til Internettet. Det kan være nede i flere timer og så pludselig være på igen. Kan ikke finde et mønster i hændelserne.

Har talt med Telenor, der ikke var videre hjælpsomme.

Enhederne er reset'et adskillige gange - både via app og fysisk. Når jeg sætter netværket op fra start kommer den første enhed på, men typisk taber den så Internetforbindelsen efter et par minutter.

De enheder, der er kablet til Telenor routeren og telenor routerens eget wifi kører upåklageligt.

Nogen idéer ?

(Skift tilbage til Hiper er ikke muligt da min Telenor forbindelse er fimabetalt).
Avatar billede ebea Ekspert
22. juni 2022 - 14:53 #1
Du skriver Google WiFI. Er det et MESH netværk du mener?. Hvis det er, så prøv at resette alle dine Hubs på Google nettet, tilbage til standard, og så opret et nyt netværk igen!
Avatar billede Rune1983 Ekspert
23. juni 2022 - 07:59 #2
Beskriv dit netværk lidt.
Du har en fiberboks på vægen. Går den via kabel over til en router og dernæst kabel videre til Google Wifi access point?
Et gæt kunne være du har 2 DHCP servere på netværket. Det vil forklare hvorfor folk falder af i tide og utide.
Avatar billede BKR2970 Praktikant
24. juni 2022 - 16:05 #3
@Rune1983.
Det er præcis sådan. det er sat op. Eftersom fejlen kun er periodisk er jeg i tvivl om det er DHCP eller det firmware problem, der er beskrevet flere steder. Eks. hér:

https://pocketnow.com/google-nest-wi-fi-routers-offline-issue

https://9to5google.com/2022/04/14/nest-google-wifi-offline-random/