Avatar billede BRJ Mester
04. juli 2022 - 22:29 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Gmail - kan pludselig ikke sende

gmail kan pludselig ikke sende - får denne besked: Forbindelser til serveren “smtp.gmail.com” på standardportene udløb

Er der nogen som har erfaring med dette?
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. juli 2022 - 22:51 #1
Går ud fra det ikke er webmail - men fire Bird elleranden app. hvilket program og på hvilken platform ( windows android IOS ? ) Og bruger du VPN ?
Avatar billede BRJ Mester
04. juli 2022 - 23:18 #2
Nej det er ikke webmail. Jeg er Mac bruger - OS X El Capitan - version 10.11.6
Avatar billede INK Ekspert
05. juli 2022 - 08:20 #3
Du kunne starte med at opdatere dit styresystem til nyeste udgave, som din Mac kan køre El Capitan er gammelt og supporteres ikke mere. Derfor opdateres mailprogrammet ikke. Hvis du absolut vil køre videre, kunne du installere Thunderbird som mailprogram og evt. Firefox som browser.
Avatar billede BRJ Mester
05. juli 2022 - 15:42 #4
Mange tak. Min computer har flere gange foreslået opdatering - jeg har ikke turdet da jeg har 8 Ram, hedder det vist. Sidst vi kommunikerede om noget andet kan jeg huske at du skrev du havde 16 Ram at gøre godt med. Men jeg må prøve. Jeg har Firefox som den browser jeg bruger mest, da det offentlige kører bedst på den i min situation.
Avatar billede BRJ Mester
05. juli 2022 - 15:43 #5
Mon min computer forholder sig til Ram når den foreslår opdatering........vil den kunne køre det.
Avatar billede INK Ekspert
05. juli 2022 - 16:49 #6
Ja, det kan den sagtens. Fordelen ved at køre seneste MacOS er sikkerheden. Både mailprogram og browser skal opdateres, og det bliver de. Min MacBookPro (2015) med 16 GB RAM kører Monterey og Parallels med Windows 11. Parallels lægger beslag på 6 GB RAM.
Avatar billede BRJ Mester
05. juli 2022 - 19:05 #7
Tusind tak - det vil jeg gøre