Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2022 - 17:59 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Kan man slå dato (og tid ?) fra - Windows 7 ?

Meget mærkeligt spørgsmål :

Men :
Kan man slå dato (og tid ?) fra - Windows 7 ?

(En gammel PC med Windows 7, som er sat til "Elektrisk skrald")
*

Men kan man 0-stille den - (Det er jo out-dated, som bekendt).
*
Kan nok bruges til at lege lidt med ....
*
Børnebørn ....

Skal IKKE have Windows 10 !

Nok også for gammel .....

(Og derfor har nogen smidt den til :  Elektronik-junk)

Venlig Hilsen Jørn og God Fredag Aften - Derude ....
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2022 - 18:18 #1
Hvis computeren udelukkende skal bruges til spil uden den må gå på nettet kan du jo bare deaktivere netkort på den.
Med hensyn til nulstilling på sådan en gammel pc, skal du måske bruge en cd med systemet på tænker jeg.
Jeg tænker måske du kan deaktivere at den skal sætte tiden automatisk og også deaktivere tid zone. Men jeg ved det ikke for jeg har ikke brugt Win 7.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2022 - 19:20 #2
Tak, Hr. 220661

Den "Nye" Computeren skal ikke på Internettet. (Nødvendigvis) ...
*
Jeg har en anden, som kan og de må bruge. Også til Internettet ....
Nej : !!! (Ikke min nyeste). !!!
Jeg har tænkt mig : - spil - Og skrive på Word.
Høre CD med Windows Media Player.
Se DvD med Windows Media Player.
*
Hvordan deaktiverer man Netkort ?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2022 - 19:24 #3
Det er en bærbar PC - COMPAQ
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. juli 2022 - 19:27 #4
Du kunne også overveje en Linux -f.eks. Windowsfx som har en Windows lignende grænseflade - er nok lidt mindre hardwware krævende.

https://windowsfx.org/index.php/downloads/x86-64-bit-pc
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2022 - 20:28 #5
Tak, kurt54 ...Ser spændende ud - Men nok for avanceret (?)

Der er en bærbar med 4 GB - 32 Bit
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. juli 2022 - 20:38 #6
4G er dobbelt op på min. kravet - Og er den først installeret skal børnebørnene nok komme efter det.

https://windowsfx.org/index.php/home/about-windowsfx

Download iso filen læg den på en USB-stik med programmet RUFUS - ret bios så der kan bootes på USB - muligvis kan den det i forvejen. Boot på USBen og installerer.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
08. juli 2022 - 20:42 #7
Ja, men TAK - kurt54 !
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2022 - 20:46 #8
Man deaktivere netkort i enhedshåndteringen hvis det er Windows maskine skal køre.
WindowsFx mener jeg anbefaler mindst 4Gb ram som jeg husker det. Og den findes vist  ikke i en 32 bit version. Det kan man med andre lettere Linux versioner.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2022 - 20:51 #9
Eller også var det det der anbefales til fx?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. juli 2022 - 12:03 #10
Tak - Jeg kigger lidt mere på jeres gode rød ....
Vil nok gerne lave en dual boot. - Men vil genne Windows 7 -
Synes, bl.a at Windows Media Player er god - Til musik og film ....
*
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. juli 2022 - 12:04 #11
Gode råd (ikke rød) ...
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2022 - 12:06 #12
#10 Media player er en gammel svend efterhånden.
Jeg bruger i Windows i dag VLC mediaplayer.
Ved ikke dog om den er understøttet i Win 7.
Har du Windows 7 cd hvis du skal helt forfra?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. juli 2022 - 14:55 #13
Jeg er mest fortrolig med Windows Media Player - Hvis jeg kopierer noget fra en musik CD (min egen) - Til min kone eller børnebørn.
* Jeg kender VLC - og kan bruge den til at vise et par film.*
* Jeg har prøvet et par musik afspillere fra Linus Mint - De kan sagtens afspille.
Kan vist også kopierer en hel CD ? (Min egen) til Familie.
*
Men hvis jeg f.eks. vis mixe et på CD´er (mine egne) så synes jeg Windows Media Player er "bedst" (Sikkert ikke, men det er det jeg kan finde ud af).
*
Havde Media Player på XP og Vista (Indbygget).
Nej jeg har ikke en CD skive med Windows 7.
*Det var installeret på den brugte PC, der var smidt ud"
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. juli 2022 - 15:02 #14
220661 - Jeg  har deaktiveret netkortet nu - Min ene svigersøn har en Windows 7 CD liggende - Hvis noget går galt ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. juli 2022 - 22:59 #15
Tak til jer begge -
220661 & kurt54
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. juli 2022 - 12:45 #16
Nu har jeg læst hele tråden igennem, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvorfor du ville "slå dato (og tid ?) fra"??
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. juli 2022 - 15:20 #17
Har jeg ikke skrevet det ? - ... Ellers må du fortsætte med at undre dig ....
Avatar billede MADOlsen Forsker
14. juli 2022 - 08:38 #18
#17 Hvis du har, har jeg i hvert fald, trods endnu en gennemlæsning af tråden, overset det.

Som jeg forstår det, vil du sørge for, at den ikke kan komme på internettet? Men hvorfor må den ikke vide, hvilken dag vi har i dag, eller hvad klokken er??
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. juli 2022 - 09:11 #19
Jeg bilder mig ind, at Windows 7 vil foreslå et opgradere. Det er jeg ikke interesseret i. - Derfor vil jeg standse dato og tid. - Har gjort det nu. ved ikke om det virker. Det er en ekstra PC jeg har andre - Med Windows 10 - som har korrekt tid. dato og klokke-slet. Håber det er svar nok ?
Avatar billede MADOlsen Forsker
14. juli 2022 - 12:37 #20
#19 Hvis den ikke er på internettet, vil/kan den naturligvis ikke opdatere, og det giver jo god mening :-)

Men jeg forstår simpelthen ikke, hvad du mener med "standse dato og tid"? Er det uret i Windows, du gerne vil stoppe? Eller vil du sætte datoen flere år tilbage?

Jeg er dybt forvirret :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. juli 2022 - 13:05 #21
Uret og dato er stoppet NU. Men jeg ved ikke om den automatisk opdaterer til Windows - Mere end 7 ....

Men ingen panik. Tak
Avatar billede MADOlsen Forsker
14. juli 2022 - 13:14 #22
#21
Ifølge tidligere kommentarer, så har du deaktiveret netkortet. I så fald behøver du ikke bekymre dig om, at den pludselig opdaterer :-)

Men igen: Hvorfor er det, du tror, at det hjælper at "stoppe ur og dato"? For det har du helt sikkert ikke gjort, for computerens ur vil altid køre (men det vil ikke nødvendigvis passe).
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. juli 2022 - 13:46 #23
!!! * Bop Bop Bop Bop * !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2022 - 20:52 #24
Uden netadgang vil den ikke opdatere noget som helst. Jeg forstår den skal bruges til spil installeret på hdd som single player. Tid har derfor ikke nogen bekymring. Kører du dual boot med den med Linux der jævnligt opdateres kan du bruge netadgang på dette system. Så længe man ikke styrer hardwaren gennem bios vil man kunne lave det så det virker i det ene men ikke det andet system.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. juli 2022 - 22:58 #25
Tak - 220661 !
Jeg mener det virker fint !
Og Min dual boot med Linux Mint 19 MATE
virker fint ! Uret og datoen er IKKE slået fra.
Og det virker !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Den opdaterer og det hele virker
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2022 - 23:00 #26
Super.
God fornøjelse med begge systemer :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juli 2022 - 07:51 #27
T@K, Hr. 220661 ...
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2022 - 12:46 #28
Velbekomme
Avatar billede MADOlsen Forsker
15. juli 2022 - 14:00 #29
Jeg fatter stadig ikke noget som helst af, hvad "at stoppe dato og tid" har at gøre med at forhindre opdatering af Windows, men bare det virker, så er alt jo godt! :-) :-)

@220661
Kan du forklare mig det, jeg ikke forstår? :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juli 2022 - 15:48 #30
Hvorfor er det så vigtigt for dig at vide, MADOlsen ?
*
Jeg har jo fortalt det - Og 220661 har forklaret det .....
*
Kast dig dog over et andet emne !!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2022 - 15:50 #31
#29 Det kan være sådan at Windows Update ikke virker hvis dato og tid er forkert. Det var nok den hensigt der var som udgangspunkt. Men da tippet med netkortet blev nævnt forsvandt grunden til at stoppe tid og dato. Spørger har tid og dato kørende og med deaktiveret netkort.
Håber min forklaring er fyldestgørende?
Vh 220661.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juli 2022 - 17:09 #32
Jeg siger Tak - Nu håber jeg at MADOlsen er tilfreds ....
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2022 - 19:29 #33
Mon ikke😊
Avatar billede MADOlsen Forsker
09. august 2022 - 12:43 #34
Jeg er fuldt tilfreds, Jørn ;-) Og jeg var absolut heller ikke utilfreds før, bare dybt forvirret. Min forvirring fik så åbenbart hidset dig godt og grundigt op, og det beklager jeg. For så længe du lykkedes med det, du ville opnå, så er alt jo sådan set godt :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. august 2022 - 13:57 #35
Nåh - Synes du jeg blev hidset godt og grundigt op, MAD Olsen ? - Nåh, jeg synes selv, at jeg "tog det med ro". Jeg bliver sjældent ophidset. Og ikke over dette her.
Avatar billede MADOlsen Forsker
09. august 2022 - 15:13 #36
#35 En kommentar som nedenstående virker, i hvert fald i mine (muligvis sarte?) ører, en kende ophidset... ;-)

Kast dig dog over et andet emne !!!!
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. august 2022 - 16:43 #37
Hmmmmm
+
Nåhhhhhhh
+
Tra La La
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2022 - 17:22 #38
MadOlsen stop dig selv for pokker og kom videre.
Spørger har fået en løsning han kunne bruge for en måned siden.
Kunne måske være han til sidst blev træt af din pågåenhed med dine spørgsmål.
Avatar billede MADOlsen Forsker
10. august 2022 - 09:19 #39
#38 Læs lige mine kommentarer efter jeg kom tilbage fra ferie én gang til. Jeg har nemlig forlængst "stoppet mig selv" - det gjorde jeg faktisk, da du fik mig til at forstå alt det, jeg ikke forstod i kommentar #31 ;-)

Jeg har flere gange hjulpet Jørn herinde, hvilket jeg altid har nydt at gøre, da jeg sjældent har "mødt" nogen på nettet, der opfører sig så eksemplarisk, som han gør. Derfor bliev jeg også så meget desto mere "chokeret" (Ahh, det er nok et lidt voldsomt ord at bruge, så engageret bliver jeg dog trods alt heller ikke herinde), da der pludselig nærmest gik ZeBa i retorikken.

Jeg var som sagt ikke ude på hverken at provokere eller hidse folk op, jeg forstod vitterligt bare ikke, hvad det hele handlede om, da det han spurgte om, og det I svarede, i mine øjne, pegede i hver sin retning. Det forklarede du mig så, hvilket jeg forlængst har trykket Synes godt om til. Men jeg skulle selvfølgelig have skrevet en kommentar til dig i stedet, for i modsætning til f.eks. Facebook, kan man jo ikke bruge synes godt om-funktionen herinde som et "OK", da den jo her er anonym.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. august 2022 - 10:11 #40
Ja men. God Onsdag morgen her i tråden. Jeg håber alle har det godt. Nyder det gode vejr, og har "Ro på". Jeg ønsker ikke at genere nogen - Heller ikke at provokere nogen. Kan vi nu ikke lægge denne gamle sag, som er løst tilfredsstillende på hylden ? * Med venlig hilsen Jørn *
Avatar billede MADOlsen Forsker
10. august 2022 - 10:23 #41
#40 Det har jeg prøvet på med mine sidste tre kommentarer, så den er jeg fuldstændig med på! :-)

God onsdag morgen (og resten af onsdag for den sags skyld) til dig også, Jørn! :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. august 2022 - 10:31 #42
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. august 2022 - 10:32 #43
"Morning has broken" .....

Og nu er det formiddag ......