Avatar billede maiview Praktikant
17. juli 2022 - 18:34 Der er 6 kommentarer

Fotofiler forsøges åbnet i WORD

Siden i går har jeg ikke kunnet åbne mine foto-filer. Når jeg klikker åbnes mit WORD (2003) og der kommer en masse tekst på "serbo-kroatisk"

Har aldrig været et problem tidligere. Har prøvet at lukke ned ind til adskillige gange.

Et bud på, hvad der er galt?  På forhånd tak!
Avatar billede milter Ekspert
17. juli 2022 - 20:30 #1
Hvor og hvordan søger du efter dine billedfiler? Har du dem alle samlet det samme sted, eller?

Hvilket program forventer du, dine billeder åbner i?

Prøv at læse her:
https://www.thewindowsclub.com/change-default-browser-program-windows-10
Avatar billede milter Ekspert
17. juli 2022 - 20:45 #2
Og her er et andet forslag til at komme videre:

https://www.thewindowsclub.com/change-file-associations-windows
Avatar billede maiview Praktikant
18. juli 2022 - 08:55 #3
Svarer i første omgang på dine spm: Jeg åbner fra "stifinderen" og kan dér også se dem i formatet "ekstrastor" altså som rigtige billeder. Jeg har forsøgt fra flere forskellige placeringer. Har fungeret perfekt indtil i går morges. Jeg har Windows 10. Tak for hjælp.
Avatar billede milter Ekspert
18. juli 2022 - 18:27 #4
Så dine billedfiler forsøger stadig at åbne i Word, eller ...?

Du skriver, billederne er i formatet "ekstrastor". Hvilket filformat er de i, dvs. .jpg , eller hvad? Det finder du ud af på denne måde: Højreklik en af filerne > Egenskaber > Hvilken filtype står der, den er?
Avatar billede maiview Praktikant
18. juli 2022 - 19:52 #5
Langt de fleste er .jpg
Jeg hentyder til oversigten i "stifinderen" hvor du i "vis" kan vælge mellem "detaljer" "små ikoner", "store ikoner" "ekstra store ikoner" o.s.v. og der vises de fint frem i alle størrelser ikoner.
Avatar billede milter Ekspert
18. juli 2022 - 20:12 #6
#5.
Ja, det har jeg forstået. Men hvis alle (eller nogle) af dine billeder forsøget at åbne i Word, så kan det skyldes et par ting.

1: Du har på et eller andet tidspunkt forsøgt at åbne et billede med Word og angivet, at alle billeder af denne type fremover skal åbnes i Word.

2: En virus har angrebet din computer og gjort, at billeder fremover forsøges åbnet med Word.

Har du stadig problemet?