Avatar billede AllanT Novice
27. juli 2022 - 19:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilgå min QNAP TS-112 admin side

Hej,
Jeg har et problem med med QNAP TS-112. Jeg kan ikke logge ind på administrator siden, eller rettere den vil slet ikke vise siden. Jeg får bare beskeden "err_connection_refused". NAS virker sådan set fint nok idet jeg kan tilgå filerne via stifinder, men den har registreret en fejl på HDD (en lampe lyser rødt ud for "HDD" på kabinettet") som jeg gerne ville ind og forsøge at udbedre.
Har forsøgt på flere af mine computere med samme resultat. Jeg har ikke haft problemer før.
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
27. juli 2022 - 20:12 #1
Som det første bør du lave en backup så længe du har adgang til data. Har haft flere henvendelser fra kunder med samme fejl som dig, med qnap single disk enheder i år. Der er en ret stor risiko for at du efter en genstart eller reset mister adgangen til data. Mistænker din disk er vedat bryde sammen og er i "read only" mode.
Avatar billede AllanT Novice
27. juli 2022 - 21:03 #2
Ok tak for hurtigt svar. Jeg kan dog stadig skrive til drevet og det virker "som normalt" med samme hastighed osv. Jeg har løbende lavet backup (QNAP har en super nem backup funktion) så "panikken" er ikke så stor. Jeg er også alvorlig bange for HDD er ved at stå af, men det undrer mig stadig at jeg ikke kan tilgå admin siden (via  adressen i webbrowser). Kan det være noget firmware der skal opdateres?
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
27. juli 2022 - 21:26 #3
Godt backup er på plads. Mener at Qfinder har en funktion til opdatering uden om web if.
Avatar billede AllanT Novice
02. august 2022 - 10:57 #4
Q-finder kunne desværre heller ikke få adgang, men fandt ud af at en "hard" reset var sagen. Der sidder en reset knap på NASen som nulstiller alt til fabriksindstillinger, men sletter ikke data. Herefter kunne jeg få adgang (via Q-finder), få opdateret firmware og få bekræftet at jeg skal have udskiftet HDD. Så det gør jeg nu :-) Tak for hjælpen.