Avatar billede ZeBa Ekspert
31. juli 2022 - 23:58 Der er 11 kommentarer

Kan ikke sende til mail adresse

Jeg kan ikke sende til en gmail adresse fra min normale mail adresse, men fra 2 andre af mine mail adresser kan jeg godt.

Den kommer retur med denne melding, men adressen eksisterer jo altså, siden jeg kan sende fra to andre adresser. De er alle tre hos yousee:

This is the mail system at host mwumf0303.yousee.as8677.net.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                  The mail system

<xxxxxxxxxxxxx@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[142.250.102.26]
    said: 550-5.1.1 The email account that you tried to reach does not exist.
    Please try 550-5.1.1 double-checking the recipient's email address for
    typos or 550-5.1.1 unnecessary spaces. Learn more at 550 5.1.1
    https://support.google.com/mail/?p=NoSuchUser
    ga25-20020a1709070c1900b007304c126749si4143269ejc.446 - gsmtp (in reply to
    RCPT TO command)
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
01. august 2022 - 00:14 #1
Kan du sende til andre Gmail adresser?
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
01. august 2022 - 00:16 #2
- og er du 110% sikker på, at du sender til den korrekte adresse? :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. august 2022 - 00:49 #3
Ja.
Hvad tror du
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
01. august 2022 - 08:12 #4
Prøv at sende en e-mail fra Gmail til din YouSee og prøv derefter at besvare den.
Hvis det giver samme fejl, tyder det på at problemet ligger hos Gmail.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2022 - 09:30 #5
hvis du bruger fx outlook til fælles styring af mails, så er det måske opsætningen (eller mangel på) af gmail smtp server
denne opsætning virker (med det rigtige brugernavn)
https://www.dropbox.com/s/j401ohedmnxdc1y/image101.jpg?dl=0
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. august 2022 - 12:18 #6
Fejlen antyder at der er et mellemrum i mail adressen.

Vær sikker på at der ikke sniger sig en blank ind foran eller bagved adressen.
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
01. august 2022 - 12:23 #7
@ole-madsen: Men @ZeBa har jo allerede sikret sig at e-mail adressen er 110% korrekt ...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. august 2022 - 12:42 #8
Mailadressen kan sagtens være helt korrekt, men et mellemrum foran eller bagved, vil bryde strengen senere i forløbet. Og det er det der står i fejlen.
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
01. august 2022 - 12:45 #9
Det er jeg med på, men jeg fik det indtryk, at ZeBa havde dobbelttjekket alt.
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. august 2022 - 00:56 #10
#5: Forstår ikke, hvad du mener med det???
Jeg bruger Thunderbird.
Har også forsøgt at bruge webmail, og der kommer de også retur.
Men jeg har forsøgt at sende fra to andre yousee mail adresser, og der er de indtil nu ikke kommet retur. Modtageren er på ferie, så jeg har ikke hørt fra hende.
Avatar billede ZeBa Ekspert
02. august 2022 - 01:01 #11
Jeg kan fint sende til en anden gmail