Avatar billede 300m Mester
13. august 2022 - 08:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Google home

Hej
Findes der et alternativ til Google home da min tablet åbenbart ikke er kompatibel?
mvh Lone
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
13. august 2022 - 08:45 #1
Amaxon Alexa er det mest udbredte alternativ.
Hvordan oplever du, at tablet ikke er kompatibel? Hvilket styresystem og version har din tablet?
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
13. august 2022 - 09:01 #2
Hvis dit spørgsmål handler om, at du har brug for en alternativ app til app'en 'Google Home' - tror jeg ikke, der findes et alternativ. Men det kommer selvfølgelig an på, hvad du skal bruge app'en til.
App'en kræver Android v. 8 eller nyere. Hvis din tablet har en ældre Android version, er det nok en anden tablet, du skal have fat i.
Avatar billede 300m Mester
13. august 2022 - 09:06 #3
Når jeg prøver at downloade den skriver den at den ikke er kompatibel. Det er Android-Version 6.0.1 Lille Hjælper
Jeg har læst mig til at hvis jeg vil bruge en chromecast i min campingvogn hvor jeg bruger min iphone som hotspot, skal jeg bruge 2 enheder ved til at starte med, men jeg er desværre helt blank på det område så jeg famler mig lidt frem :-/
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
13. august 2022 - 09:45 #4
Med Android ældre end 8 kan du ikke bruge Google Home. I stedet for at brug iPhone som hotspot, kan du overveje en mobil bredbåndsrouter. De koster ikke en formue. Du kan sandsynligvis tilkøbe et datadelingskort til routeren via din teleudbyder. En anden mulighed kunne være en ny / brugt tablet med nyere Android - de fås fra ca. 500 kr.
Avatar billede 300m Mester
13. august 2022 - 10:02 #5
Tak Lille Hjælper for din interesse og input. Jeg ved at jeg bare kan købe en router, men jeg ønsker ikke at tilkøbe ekstra ekstra udstyr da det kun er til camping. Det var kun hvis jeg kunne bruge den chromecast jeg havde i overskud. Jeg nøjes bare med det jeg har som også er ok, men tak og god dag :-)