Avatar billede casablanca Seniormester
16. august 2022 - 11:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ingen ekstern lyd på min pc

Hej.
Dybt mærkeligt. Jeg kan ikke høre lyd fra f.eks. youtube, facebook eller noget som helst andet udefra.
Men ingen problemer med intern lyd, som musikafspilning, film og andet som er installeret på min pc.
Er der en der kan hjælpe mig ud af det her?
Avatar billede casablanca Seniormester
16. august 2022 - 13:51 #1
Jeg har nu fundet ud af så meget, at den manglende lyd er tilknyttet min firefox-browser, som jeg bruger primær. Men stadig forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke kan få lyd, når jeg bruger firefox?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2022 - 14:11 #2
Har lige prøvet youtube med Firefox. Fin lyd, ingen problemer.
Har du prøvet mulihederne i Kontrolpanelet under Lyd?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2022 - 18:45 #3
Det kunne sagtens være at din lydkort driver er blevet opdateret af Microsoft Windows opdatering.

Eller du mangler at opdatere lydkort driver fra PC/Bærbar software og driver fra udviklerens hjemmeside.

Kig på dette alternativt
https://support.mozilla.org/da/kb/firefox-vil-ikke-afspille-lyd

Hvis du ikke har opdateret Firefox, bare roligt, det burde være opdateret automatisk under normal omstændighed, men her kan du hente seneste:
https://www.mozilla.org/da/firefox/new/

Seneste skulle meget gerne hedde: version 103.0.2
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/103.0.2/releasenotes/

Du kan også tvinge dit Firefox til at hente seneste bare ved at gå til Om Firefox:
https://support.mozilla.org/da/kb/find-din-firefox-version
Avatar billede casablanca Seniormester
16. august 2022 - 20:52 #4
Tak for dit svar. Jeg fik imidlertid hjælp fra microsoft. Man går ind i lydinddtillinger. System > lyd > lydstyrke
Her kan man aktivere/deaktivere lyd fra f.eks browsere. Da min browser er Firefox, skulle jeg så bare aktivere lyden hertil.
Jeg anede intet om den option, men så blev jeg det klogere.
Håber det er viden du også kan bruge.
Men igen tak for svar.