Avatar billede ErikHg Ekspert
16. august 2022 - 14:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skrifttype går tilbage til Arial fra Helmet i Libre Office regneark.

Hej jeg er løbet ind i et problem - Jeg har lavet en liste over mine DVD´er i Libre Office pendant til MS Excel.
Jeg har installeret en masse skrifttyper på min pc, heribandt Helmet der er min foretrukne skrifttype, og der er heller ingen problemer normalt, men jeg kan se at skrifttypen ændrer sig efter nedlukningen af programmet, idet skrifttypen efter åbning er gået over til Arial.
Der er installeret Windows 10 Pro på maskinen.

Jeg har også Office 2019 installeret på maskinen, men der ligger gamle Word-filer som Offive ikke kan åbne, men det klarer Libre Office. Håber at nogen kan hjælpe mig med at løse problemet.
På forhånd tak.

Mvh.
Erik
Avatar billede INK Ekspert
16. august 2022 - 17:12 #1
Du skal i højre side vælge typografier
vælge standard
højreklik og modificér
i nyt vindue vælges din foretrukne font og tryk på standard og derefter ok.
Nu skulle det virke ?
Avatar billede INK Ekspert
16. august 2022 - 17:26 #2
Korrektion:
Du skal selvfølgelig ikke trykke standard, men alene ok, så ændres din standard
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. august 2022 - 19:31 #3
Hej ink - det lykkedes. Takker mange gange👍
Avatar billede bak Seniormester
28. september 2022 - 17:33 #4
mth. at Word ikke vil åbne dine gamle worddokumenter, kan man Indstillinger / trust center settings / file block settings ændre indstiiling således at man også kan åbne gamle doc-filer (word 95-word6 og word2 er per default blokerede, men det kan fjernes her)