Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. august 2022 - 15:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows 11 siger : "Lad Windows styre min standard-printer" (Hvad indebærer det?)

Windows 11 siger : "Lad Windows styre min standard-printer"
(Hvad indebærer det?)
En app, som man kan slå fra eller til ....
(Under printer og scanner indstillinger)
*
Men hvad betyder det ?
Er det bedst at slå det til ?
Eller ikke at slå det til ?

* Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2022 - 16:46 #2
I min verden skal Microsoft ikke styre noget som jeg ikke selv har været  ind over og accepteret disse indstillinger. Jeg har slet ikke set den besked på min Windows 11 Home??
Men det er måske fordi jeg har strippet den for unødige ting.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2022 - 16:58 #3
Det jeg tænker  er at Windows vil skifte din standard printer uden din accept.
Indstillingen er også i Windows 10.
Har du kun den ene printer sker der måske ikke noget ved den er aktiveret da der kun er en printer. Indstilling betyder i Windows 10 at den printer du brugte ved sidst  nævnte placering der den kobler du til når du er på placeringen igen hvis det er en bærbar du bruger.
Tænkt eksempel:
1. Du har en bærbar og bruger en Hp printer hjemme som standard tilsluttet netværket.
Her er HP så standard printer.
Du har så et arbejds sted hvor du bruger samme bærbar, men her er en Brother printer. Den bliver så registreret som standard når din bærbar kobler på det netværk.
Det er sådan jeg tænker meddelelse betyder.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2022 - 16:59 #4
Jeg bruger Brother Laserprinter og lader deres software styre printeren. Det kører fint. Jeg har heller ikke set den opfordring fra Windows, hverken med 8-10 eller 11.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2022 - 17:00 #5
Og jeg tænker derfor også at din pc er en bærbar Jørn ikke?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. august 2022 - 17:01 #6
Tak .... Foreløbig har jeg, heller ikke, slået den til.

Jeg er såmænd nogenlunde tilfreds med Windows 11.

Men jeg roder lidt med printeren - som er en ældre model. Til en ny PC. - Tror faktisk en ny printer ville være bedre - Bortset fra at jeg har en del blokpatroner til den gamle - Købt, fordi børnebørn gerne vil have skrevet noget ud - ind imellem.
De printerpatroner passer "naturligvis" ikke til en ny printer.
*
Så tænkte jeg hvis jeg slog det til - blev det måske bedre ?
*
Det er irriterende - Og velkendt - Man får noget nyt - så skal straks andre ting også fornyes for at matche .....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. august 2022 - 17:02 #7
Blækpatroner - Ikke blokpatroner ....
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2022 - 17:02 #8
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. august 2022 - 17:14 #9
Tak til alle - Ja, det er sådan det ser ud 220661

Jeg har en bærbar (Som står i stuen, og som børnebørn får lov at kigge YouTube på.
Den bruger jeg ikke til printeren.
*
Så har jeg fået en stationær ASUS Mini-PC PN Series til min fødselsdag af familien.
(Da den gamle stationære brød sammen) - Den forsøger jeg at bruge med printeren - HP Deskjet 2632, som jeg har haft længe. En lille PC og en ret stor skærm. Hurtig.
Avatar billede wjens Guru
22. august 2022 - 17:23 #10
Så vidt jeg ved, betyder det bare at windows husker den sidst valgte printer og foreslår den næste gang - uanset hvilket program du vil printe fra. Praktisk hvis du nogen dage printer hjemme og andre dage på kontoret.

Hvis det er fravalgt, vil den altid foreslå den du har valgt til standard (default) printer.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2022 - 17:44 #11
#10 Enig (som jeg også skrev i #3 😊)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. august 2022 - 18:12 #12
Tak - Jeg har slået muligheden TIL - Det går vist printeren mere stabil -
Har prøvet nogle gange nu ....

Tak til alle ....
Avatar billede fase Professor
23. august 2022 - 13:21 #13
Hvis du sætter et flueben i Lad windows styre min standardprinter, vil windows ændre din standardprinter til den, du bruger lige nu. Du har en printer, du bruger hjemme, og som skal være din standardprinter. Derfor udnævner du den til at være standardprinter og fjerner fluebenet. Du vil så kunne/skulle vælge den printer, du har til rådighed på det sted, hvor du befinder dig.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. august 2022 - 16:36 #14
Tak, fase ....