Avatar billede ju-bi-j Juniormester
26. august 2022 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilslut skærm til bærbar

Jeg har min arbejds pc med hjemme og skal gerne bruge min egen pc skærm når jeg skal arbejde. Men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere.
Jeg har tilsluttet HDMI kabel mellem begge pc'ere og jeg kan ikke få lov at udvide skærmen.
Min arbejds pc er en Lenovo thinkpad og min egen pc er en ASUS V222GAK-BA262T AIO 21,5" ALL-IN-ONE COMPUTER
Det ser ud til at min egen pc er parret med min arbejds pc.
Nogen tips til hvordan jeg får det til at fungere?
Tak
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2022 - 20:52 #1
Hvis jeg forstår rigtigt er din hjemme pc en hvor alt hardware sidder i skærmen ikke?
Jeg kan derfor måske tro at den hdmi port der er i denne er til at montere ekstern skærm på. Og da din arbejds pc også har samme type stik kan de ikke kontakte med hinanden da det er to ens udgange fra grafik kortet. Jeg er bange for du måske er nødt til at have en løs skærm.
Avatar billede ju-bi-j Juniormester
26. august 2022 - 21:09 #2
Min hjemme pc er hvor al hardware sidder i skærmen.
Det giver god mening det du skriver. Må "låne" en af børnenes skærme ;-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. august 2022 - 21:30 #3
Alternativt kan du med software overtage din arbejdspc (teamviewer eller lignende). Der kan være nogen issues omkring sikkerhed hvis din arbejdsPC er sat striks op og du ikke er lokal administrator på den.
HDMI på din egen er udgang - ifølge Power har du kun et usb stik - hos Asus ser det ud til den har  et usb2 stik og 4 USB3.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2022 - 21:38 #4
#3 ja det er selvfølgelig også en mulighed 😊
Avatar billede puren Ekspert
27. august 2022 - 01:37 #5
#3 #0 har jo ikke et udvidet skrivebord på lenovo så kan #0 jo ikke få vist det udvidet skrivebord på asus via teamviewer eller andet (BTW kunne man gøre det skulle #0 jo så bruge betalings udgaven af teamviewer da det jo er til erhvervs brug)

#0 som de andre er ganske rigtigt inde på er det et HDMI ud stik du har i din egen asus computer så jeg ser to muligheder
A: find en anden skræm..
B: (den besværlige og på ingen måde den ideelle udgave) køb en hdmi grabber og sæt den til din computer (asus) for forbinde nu din lenovo til grabber og grabber til en usbport og brug et program som OBS til at vise hvad grabberen ser

en grabber kunne være denne https://www.av-cables.dk/video-grabber/usb-2-0-hdmi-video-capture-grabber.html (har ikke prøvet den)

link til OBS https://obsproject.com/ (så længe du overholder regler opsat i GPLv3 må det også bruges til erhvervs brug (link til GPLv3 regler https://www.gnu.org/licenses/gpl-3.0.en.html#content))
Avatar billede ju-bi-j Juniormester
27. august 2022 - 06:48 #6
Tak for alle jeres svar og forslag.
Jeg tager den nemme løsning og får fat på en anden skærm.