Avatar billede Fresch7 Praktikant
29. august 2022 - 14:49 Der er 6 kommentarer

Tæl en linie men med fast hvis

Hejsa,

Håber der er en som kan give et svar på følgende.
Jeg har et excel ark med forskellige navne på spillere som spiller kampe i 3 forskellige kategorier.
Altså spillerne står i kolonene A og så kommer kampene så videre i kolonerne.
Spillerne får et 1-tal hver gang de deltager i en given kamp.
Hver kamp bliver rangeret som niveau 1, 2 eller 3.

Jeg vil gerne kunne sætte en formel op som kigger på en spiller på listen og så tæller antal kampe spilleren har deltaget men kun tæller niveau 1 kamp, etc.

Har prøvet at få "countif" til at virke men jeg kan ikke få den til at tælle antal kampe i en række hvor niveau 1 er valgt.

Arket er sat så hvis man spiller kampen får man et 1-tal og selve niveaut er valgt i en anden celle som et 1-tal også.

Hpber der er nogen som kan hjælpe
Avatar billede kulawig Professor
29. august 2022 - 15:22 #1
kan du tage et screen shot , eller uploade et eksempel
Avatar billede Fresch7 Praktikant
29. august 2022 - 16:23 #2
Hmm kan ikke lige lurer hvordan jeg smider et screen shot ind?

Prøver lige at finde ud af det
Avatar billede Fresch7 Praktikant
29. august 2022 - 16:25 #3
Kan ikke lige se hvordan jeg kan sætte et screen shot ind henne?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. august 2022 - 16:57 #4
Avatar billede Fresch7 Praktikant
30. august 2022 - 08:58 #5
Tror jeg har fundet ud af det nu, min ide var nok bare en del mere kompliceret end den behøvede at være.

Ville gerne have den til at tælle i hele kolonnen, hvis en celle var "true" og så tælle de rækker, og så tælle i samme kolonne men tælle der var en anden celle var "true".

Det fungere nogenlunde som det skal ved bare at bruge 1, 2, eller 3 som viser hvilke kampe spillerne har spillerne har.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. august 2022 - 09:12 #6
Jeg forstår ikke det du skriver, men det er måske heller ikke ment som en besked til mig?