Avatar billede JohnnyBP Novice
01. september 2022 - 20:17 Der er 9 kommentarer

Mit stifinder icon er forsvundet

Iconet for stifinder er forsvundet fra mit skrivebord.
Så jeg kan kun få stifinder frem ved at gå til søgefeltet og skrive stifinder.
Eller jeg kan kopiere en eller anden genvej på skrivebordet som indeholder stifinder og så ændre stien til det ønskede. Jeg har flere af disse genveje f.eks til mail eller excel filer
Hvor finder jeg stifinder henne, så jeg kan lave en genvej til den?
MVH
Johnny
Avatar billede klaudi Ekspert
01. september 2022 - 20:31 #1
Højreklik et tomt sted på Skrivebordet og vælg Ny > Genvej

skriv så C:\WINDOWS\explorer.exe i Angiv hvor element er placeret
klik Næste og skriv Stifinder i Skriv et navn

Nu skulle du gerne have en genvej til Stifinder
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2022 - 20:37 #2
Højreklik skrivebord og vælg ny genvej.
Kopier dette ind i kommando
%windir%\explorer.exe
Vælg Stifinder som navn til genvejen.
Når du trykker på denne skulle stifinder gerne åbne op.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2022 - 20:40 #3
Hvis du vil have den ned på proceslinjen burde du kunne højreklikke på genvej og fastgøre den ned i proceslinje så du har direkte adgang.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2022 - 20:42 #4
#1 Ha. Fik ikke opdateret siden inden jeg trykkede opret ;-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. september 2022 - 22:46 #5
Eller giver windowtasten + e (for explorer) stifinder.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2022 - 23:56 #6
Mit Stifinder-/Papirkurv-/Denne computer-/Kontrolpanel-ikon er forsvundet
https://youtu.be/swRd_Nr6Qtc

Det der er standard med fulgt for computeren som disse:
Stifinder-ikon
Papirkurv-ikon
Denne computer-ikon
Kontrolpanel-ikon

-Kan gendannes uden at oprette genveje eller oprette sjov commandprompts. Dette klares alt fra 'Indstillinger ved for skrivebordsikoner'.

-Hvordan gendanner man sit eget ikon som var på proceslinjen?

1. Start Stifinder og højreklik på Stifinder-ikon og tryk på 'Fastgør til proceslinjen'.

-Hvordan gendanner man sit eget ikon som var på Skrivebordet?

1. Start dit Indstillinger.
2. Gå ind til Personlig tilpasning.
3. Gå ind i Temaer.
4. Tryk på 'Indstillinger ved for skrivebordsikoner'.

-Indsæt flueben for hvad du manglede på dit skrivebord. Tryk på Anvend og tryk på OK, når alt er som det skal være.

-------
Andet hurtigt alternativt ikon gendannelse til Skrivebord?

1. Frit på Skrivebord, højreklik og tryk på 'Personlig tilpasning'.
2. Gå ind i Temaer.
3. ryk på 'Indstillinger ved for skrivebordsikoner'.

-Indsæt flueben for hvad du manglede på dit skrivebord. Tryk på Anvend og tryk på OK, når alt er som det skal være.

------
Avatar billede martens Guru
02. september 2022 - 07:59 #7
#6 er den korrekte måde, at gøre det på ..
Så kan du nemlig højreklikke på ikonet og se egenskaber, administrere etc.

God weekend !
Avatar billede klaudi Ekspert
02. september 2022 - 12:35 #8
Du kan også åbne Start > Alle Apps, finde Stifinder, klik og hold mus nede på ikon og så trække ikon til Skrivebord
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2022 - 13:47 #9
#7 Synes ikke jeg har haft behov for at se egenskaber for "stifinderen" , og det med at administrere, den funktion bruger jeg på "denne pc" hvor jeg mener den hører hjemme mest.
#8 Den ligger i mappen Windows system i Win 10 pro, hvor man når man højreklikker på den kan fastgøre den til proceslinjen ved at gå i mere.