Avatar billede pplys Novice
04. september 2022 - 09:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 11 - hvordan fjerner jeg en konto fra login

Jeg har 2 konti på min loginskærm. Den har forvalgt den jeg gerne vil logge ind på men da der er 2 konti så kan den ikke automatisk logge ind i Windows.
I HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon er der kun den rigtige konto.
I login adgangskode er der kun den rigtige konto (og hvordan fjerner man password når man ikke længere kan skifte til et tomt password?)
Alle de steder jeg kan komme på at kigge er der kun 1 konto. Hvor finder jeg den anden så jeg kan slette den?
Avatar billede nfssister Forsker
04. september 2022 - 10:17 #1
Hedder den anden konto noget du har navngivet, eller er det en system konto ?

Prøv at gå i brugerprofiler - Der vil du altid kunne se de kontoer der optræder.

https://geekingup.org/wp-content/uploads/2021/10/1633089817_558_How-to-Remove-User-Profile-in-Windows-10-without-Deleting.png?ezimgfmt=rs:372x394/rscb3/ngcb3/notWebP
(Linket er bare til at vise eksempel på flere brugerprofiler)
Avatar billede pplys Novice
04. september 2022 - 11:26 #2
Det er en jeg selv må have oprettet da den har mit fornavn.
I brugerprofiler er der kun den jeg vil logge ind med så der kan jeg ikke slette den anden.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2022 - 12:54 #4
For at kunne logge på uden kode og uden biometri og hvilke andre metoder der er, så mener jeg der er noget der hedder "Hello" i indstinger der skal deaktiveres. Det har før været et krav for at kunne fjerne tjektegn ved at bruger skal bruge kode ved at logge på. Sådan ser det ud på min Windows 10
.https://ibb.co/C6xrSzb
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2022 - 12:55 #5
for at komme til den boks fra billedet jeg viser, skal du i søgning skrive
netplwiz
Avatar billede pplys Novice
04. september 2022 - 16:35 #6
Som jeg skrev så har jeg kun en konto i brugerkonti men jeg har 2 konti på loginskærmen :(
Avatar billede nfssister Forsker
04. september 2022 - 16:43 #7
https://www.tenforums.com/tutorials/3539-sign-user-account-automatically-windows-10-startup.html

Prøv at følge Option 1 i den her guide.

Hvis brugeren ikke er i det første step, så fortsæt guiden.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2022 - 17:44 #8
#6 Prøv at se egenskaberne for din profil i brugerkontrol. Når du åbner denne er der så 2 profiler i denne?
Jeg har set problemet her før med en Windows 10, og da Windows 11 ikke ligger langt fra kunne det være samme problem.
Kig på linket her
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-security-winpc/cant-get-rid-of-phantom-account-in-windows-10/d84a2ba7-9daf-4bf9-83ce-300ab076255e?fbclid=IwAR3YV8bLPhLjUVVF4NSbj6ikql1fqLAdSrTA1py-wlEs5zfkgzkeKEIx4Dg
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2022 - 14:51 #9
Har du prøvet #8?
Avatar billede pplys Novice
08. september 2022 - 19:02 #10
Det var den rigtige løsning.
Jeg skulle dog først sætte hak i 'Brugere skal angive brugernavn...' før jeg kunne lave rettelsen.
Jeg kunne dog slette hakket igen og alle er glade :)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2022 - 19:18 #11
Super 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2022 - 19:19 #12
Mener i den tråd jeg så med Windows 10 der kunne problemet have været en fejlslået opdatering der havde oprettet denne "ghost" bruger hen over den oprindelige profil.
Godt du fik det løst.