Avatar billede XG Invest Praktikant
07. september 2022 - 11:39 Der er 10 kommentarer

tastatur skriver forkerte tegn

Jeg har måtte skrive denne besked på min mobil - idet halvdelen af mit tastatur virker ikke og resten gør andet end de burde ..
fx. Q, U, U, I, O virker slet ikke.
Når trykker alt fungerer det som mute, osv.
jeg tror jeg har fået trykket på en form for genvej til ændring sf tastaturet og det intet omkring sprog pakker mv.
jeg har engang prøvet det for mange år siden på et tidligere arbejde og fik det løst ved taste to simple taster vist, men husker det desværre ikke længere.
Nogle herinde som kan hjælpe?
Hvad kan jeg have trykket?
Tallene 1-4 virker heller ikke, kun på selve numpad i højreside der virker alle tal.
Sidder på stationær pc, Windows 10. #tastasturet fejler intet og det mig som har trykket en form for genvej til ændring af tastaturet.  I min tid/sprog, er slt normalt med kun DK og engelsk.

Håber nogle kan hjælpe.
Tak:
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2022 - 11:57 #1
System gendanne til før du lavede bøffen er det muligt?
Avatar billede kulawig Professor
07. september 2022 - 13:07 #2
bærbar eller stationær ?
Avatar billede XG Invest Praktikant
07. september 2022 - 13:18 #3
Kan desværre ikke lave nogen system gendannelse fra før hændelsen, min pc sletter automatisk hver 2 dag, og gjorde intet ved det den anden dag det kom, dum som jeg nu var.  Det er stationær pc, Windows 10.  Har bøvlet med det flere timer nu, med diverse ting og FN knap osv .. kan simpelthen ikke finde den genvej jeg må ha trykket for at fjerne en masse taster og ændre på resten. ??  Jeg kan skrive starten af denne besked på min pc, så kan i se hvor lidt der virker:

Kan dsv; kk lav ngn systm gndannls fa f' h;ndlsn, mn c sltt atmatsk hv  dag.
Avatar billede acore Ekspert
07. september 2022 - 13:20 #4
Har du prøvet med et andet tastatur?
Avatar billede Asky Forsker
07. september 2022 - 14:31 #5
Under indstillinger - avancerede tastaturindstillinger - tilsidesæt standardinput skal der stå "brug sprogliste (anbefales)" Her kan der sikkert rettes noget tilbage til standard. (Har dog ikke prøvet det)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2022 - 18:08 #6
;) #3 den idé kan du sælge til Barbara og Mette...
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2022 - 18:27 #7
Under opdatering og sikkerhed kan man foretage fejlfindinger. Har du prøvet at fejlsøge på tastaturet?
#6 LOL. 😂
Avatar billede kulawig Professor
08. september 2022 - 08:35 #8
prøv at gå i enhedshåndtering -> tastatur

fjern alle tastatur og pil dit ud af usb port

genstart (sluk helt) computer uden tastatur og sæt det i efter windows er bootet
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2022 - 14:50 #9
#8 God ide 😊
Avatar billede kulawig Professor
14. september 2022 - 11:01 #10
hej XG Invest
husk at markere en løsning og dermed lukke tråden...

eller hvis du selv fandt en løsning, vil det være et godt træk at delagtiggøre os andre i den, så vi også kan blive klogere (selv gamle hunde kan lære nye tricks)