Avatar billede brummeren Praktikant
07. september 2022 - 15:03 Der er 3 kommentarer

Skifte fra Sol-mail.

Jeg har gennem snart mange år brugt Sol-mail og har været nogenlunde tilfreds med det.
Men nu kan det fand.... snart være nok. For et par år siden begyndte det at koste 500,- pr år, og nu stiger prisen til 800,- pr år.
Synes ikke jeg har hørt eller set, at andre mail-udbydere begynder at forlange betaling for det.!
Så jeg har tænkt mig at skifte til en anden udbyder, men har ikke besluttet mig endnu.
En ting der holder mig tilbage er at finde ud af, hvor mange steder (firmaer og personer) jeg har min mail-adr. registreret. Det vil være et stort detektivarbejde.!
Hvis jeg nu opretter en adr. hos en anden udbyder, og beholder den gamle adr. vil der så være en smart måde, hvor man kan få sine sol-mails omdirigeret til den nye mail-adr.? I givet fald vil jeg jo så, efter nogle måneder, sikkert kunne se, hvor jeg skulle ændre mail-adr., og derefter slette den gamle mail-adr.
Hvis det er en mulighed, så er det vel hos Sol-mail, der skal etableres en omdirigering.
Pc kører Linux Mint og F.Fox browser.
Gode forslag modtages meget gerne.
M.v.h.
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. september 2022 - 17:51 #1
Det går nok den vej -jubii mail - fjernede gratis løsningen og 5 doblede prisen for den betalte.

Hvis køber dit eget domæne f.eks hos https://www.one.com/da/?gclid=Cj0KCQjwguGYBhDRARIsAHgRm48ahfm-igdpUfxGP02kaq8cFDo4zeKOBPMD5J87tLaQ-S11ljqO-igaAlDgEALw_wcB

og de hæver prisen - kan du flytte til en anden hoster uden at skifte email adresse.

Jeg vil ikke anbefale du selv hoster mailserveren - drn skal være oppe stort set hele tiden.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2022 - 18:05 #2
Jeg ville selv betale for fx 6 mdr hos den gamle, og sætte et autosvar på, der henviser til den nye mail-adresse (den offentlige).
Og så vælger jeg at være fri for låste/dyre ordninger, så en gmail til alt det kedelige (shopping og ting, man godt kan leve uden = den offentlige), og så en tilsvarende (ikke icloud, som låser dig til apple), som du bruger til nære venner + facebook osv, som du kører privat.
Avatar billede jk45 Forsker
07. september 2022 - 20:41 #3
Tror ikke jeg har fundet nogen billigere end dem her hvis man har eget domæne
https://hostingdk.net/webhotel.php