Avatar billede Maja Novice
07. september 2022 - 22:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

YouSee router og Jensen mesh

Vi har fiber hos os, men da vi har en landejendom, er der 3 bygninger, hvor vi skal have internet. Fiberboksen og YouSee router står i den ene bygning, hvor jeg har tilsluttet et Jensen mesh system. Det har virket upåklageligt, men så var der problemer med routeren, og efterfølgende kan vi nu ikke logge på internettet via vores mesh system, da den melder, at routeren skal opdateres til WPA3 Personel (står p.t. til WPA2 Personel).

Handler det om, at jeg skal have en nyere router fra YouSee ? Jeg har faktisk forsøgt at ændre sikkerheden til WPA3 Personel, men det hjalp ikke. (Har hver gang haft genstartet både fiber, router og mesh system).

Så snart jeg sætter mesh til routeren, lyser porten både grøn og gul. Vores telefoner er heldigvis ikke så "sarte", så de kan godt gå på internettet, men det hjælper ikke, når vores pc'ere ikke kan...
Avatar billede Rune1983 Ekspert
08. september 2022 - 07:25 #1
Kunne det tænkes at både din router og din Jensen Mesh køre DHCP server? Med andre ord. Begge ønsker at bestemme IP adressen på nye enheder på netværket.
Avatar billede Maja Novice
08. september 2022 - 07:57 #2
Det kunne sagtens være tilfældet, tænker jeg....
Avatar billede Maja Novice
08. september 2022 - 08:45 #3
Fik sat pc til at hente DHCP fra mit mesh system ved at sætte DHCP klient ind. Tak for hjælpen 👍