Avatar billede nu_igen Professor
14. september 2022 - 11:58 Der er 6 kommentarer

Telmore GO …. EN DYR KOP TE

Hej. Vore SAMSUNG SMARTPHONES bruges ikke i det daglige og min mand kan nøjes med  det billige TELMORE GO produkt.  Vi ændrede fra et abonnement med 6 /6  til 69 kr. til det billigere abonnement. Jeg gik nærmest i panik, fordi TELMORE havde trukket 9,90 kr pr. DAG siden abonnementet blev ændret for 12 dage siden. Der er overhovedet ikke brugt data i den periode. I forbruget kan jeg se at det er sket omkring 22-23 tiden og om natten ved 2-3 tiden. Telefonen er slukket, når min mand ikke  bruger den.
Jeg har talt med TELMORE, SOM TILBAGEBETALER pengene, men hvordan kan man komme ud for sådan noget?
Hvis man læser på TELMORE GO abonnementet står der noget om. De 9,90 kr pr. Dag. Men jeg fatter ikke, hvordan man kan trækkes for noget man ikke bruger. Falsk markedsføring?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. september 2022 - 12:25 #1
På Telmores hjemmeside står at data koster 9,90 kr. pr. dag ved brug af mere end
10 KB data. Maks. forbrug 100MB

Det er umuligt at undgå at holde et dataforbrug på under 10 KB om dagen med en smartphone. Den skal bl.a. opdatere apps og synkronisere data, så det er et underligt abonnement, så ja, det er en dyr kop te.

Skynd jer at skifte til noget andet!
Avatar billede MADOlsen Forsker
14. september 2022 - 13:49 #2
Hvis ikke mobildata er slået fra på mobilen, så vil det koste 9,90 kr. for hver eneste dag, hvor mobilen er tændt, for den vil ALTID bruge data.
Avatar billede nu_igen Professor
14. september 2022 - 14:12 #3
Nu slukker vi jo mobilen helt, sådan at vi skal logge på hver  gang vi tænder den. Hvor. Kan man slukke helt for mobildata? Samsung 21A s? Indstillinger, men hvor?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. september 2022 - 14:29 #4
Hvis du swiper ned med en finger fra oven to gange, så burde der komme en menu med symboler. Det ene symbol har to modsatrettede pile (op/ned). Tryk på det med et enkelt tryk for at slå mobildata fra.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. september 2022 - 14:53 #5
Til overvejelse: Lebara til 19 kr om måneden inklusive lidt GB og snak. (ikke reklame,  og ikke en anbefaling fra mig, men til overvejelse).
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2022 - 16:46 #6
Enig i #1 og #5. Kan se at Lebara bruger Telia og Telenor netværket, så jeg tænker ikke der bliver problem med dækningsgraden.