Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. oktober 2022 - 19:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stoppe en igangværende upload af en fil

Jeg har en webapplikation, der normalt vil afvikles på en mobiltelefon. I applikationen kan man uploade billeder til serveren og her bruger jeg:

FileUploadSS.SaveAs(Server.MapPath("Uploads/" & Billednavn))

I visse tilfælde er mobildækningen dog så dårlig, at upload går meget langsomt/ikke kan gennemføres og i de tilfælde vil jeg gerne give brugeren adgang (fx. via en knap) til helt at stoppe upload med det samme og herefter klikke på noget andet på siden, der giver mulighed for at uploade senere, når forbindelsen er bedre.

Er det muligt at bruge noget Javascript eller andet, der kan stoppe upload med det samme?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2022 - 08:05 #1
Det 'normale' er nok, at brugere selv styrer det ved kun at uploade når de er på wi-fi.
Jeg ved ikke, om du kan teste på wi-fi/mobil, og hvis mobil, så give bruger besked om, at upload er lagt i kø til der er wi-fi forbindelse.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
02. oktober 2022 - 18:31 #2
En 'halv' løsning er at bruge:

FileUploadSS.FileContent.Dispose()

Den virker ikke med det samme, men så vidt jeg kan måle mig til, så afslutter den upload hurtigere end det ville tage at uploade hele filen, men det er langt fra en superløsning.

Som opfølgning til dit forslag om at lægge i kø til der er wifi: ved du, hvordan man kan teste styrken af mobilsignalet i webapplikationen? Så kunne man enten informere brugeren om svagt signal (så upload ikke påbegyndes) eller vente med upload til der er bedre signal.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2022 - 20:18 #3
jeg ved ikke, hvordan man tester på styrken af mobil-signal - men jeg ville lade brugeren vælge i app-setup om der må uploades til mobil, eller om der skal ventes til wi-fi er muligt. Hvis de så oplever at hænge med mobil-signal, så vil de nok selv skifte til rent wi-fi.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
24. oktober 2022 - 10:30 #4
Jeg har lagt denne:

FileUploadSS.FileContent.Dispose()

på som en 'næstbedste' løsning.

Jeg har set, at 'Speedtest' nu tilbyder et SDK/API til at teste hastigheden og dette vil jeg søge lidt videre i.