Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
14. september 2022 - 08:54 Der er 1 løsning

Checkboxlist - farvet baggrund/samme bredde på alle tekster i listen

På vores website har jeg en checkboxlist, hvor teksterne i listen har forskellig baggrundsfarve for at gruppere dem aht. til læsbarhed og oversigt:

For Each listItem As ListItem In cblStedetsKendetegn.Items
  listItem.Attributes.Add("Style", "background-color:" + Reader("Farve"))
  Reader.Read()
Next

hvor Reader("Farve") tages fra en SQL servertabel med listens tekster.

Teksterne i listen er af forskellig længde og på grund af baggrundsfarvningen fremstår listen meget 'savtakket' i højre side, så vi vil gerne have teksternes baggrundsfarve i samme bredde.

Jeg har prøvet at sætte width på hele checkboxlisten, men baggrundsfarvningen 'følger ikke med'. Jeg har også prøvet:

listItem.Attributes.Add("Style", "items-width: 500px")

men det giver heller ikke det ønskede resultat.

Hvordan kan man mon gøre dette? Hjælp til dette vil være meget værdsat 😊
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
24. oktober 2022 - 10:27 #1
Da jeg ikke har modtaget noget response på dette, antager jeg, at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg har som næstbedste løsning tilføjet et mellemrum lige efter checkboxen og lige efter teksten - det lette læsbarheden.