Avatar billede d-u-k Praktikant
03. oktober 2022 - 16:32 Der er 6 kommentarer

printer HP OfficeJet 3833

Hej, jeg jeg står i det problem, at mine forældres printer/pc mister forbindelse til hinanden.
dette sker når den er tændt, ved at printe eller ved genstart.
jeg skal hver gang ind og fjerne printer fra printer listen, og søge den fra ny. jeg finder den taster wep kode, den finder den og jeg kan printe få sider før den mister forbindelsen. og så kan jeg starte på ny med at søge efter den.
den gamle pc Medion Akoya (Win 10), hade også problemer med forbindelsen men ikke lige så slem som den nuværende, Acer Nitro 5 (Win 10).
jeg kan uden problemer bruge min arbejdes pc Acer med Android, hvilket får mig til at tro det er et software problem. jeg har prøvet at afinstallere og reinstallere driver/software jeg har også brugt HP´s Print & scan doctor, hvilket ikke kan afhjælpe.

nogen der har en løsning på dette, er ved at være træt af at værre på kald når de gamle skal printe...  o_0
Avatar billede puren Ekspert
03. oktober 2022 - 23:40 #1
hvordan ser det ud med WIFI dækningen?? tænker at det er måske er derfor den hopper af,  prøv i en test at sætte den ved siden af routeren og se om der sker igen
Avatar billede d-u-k Praktikant
04. oktober 2022 - 09:05 #2
WiFi dækningen er ikke problemet. printer, pc og routern er inden for 3 meter af hinanden. der er ingen væg eller andet i mellen.
Avatar billede kulawig Professor
04. oktober 2022 - 12:49 #3
du skal gøre det mere grundlæggende...

ENTEN start med at gå i router og tildel pc +  printer fast IP
ELLER gå ind i printeren og slå DHCP fra og gi printer en fast IP her

DEREFTER
åben kontrolpanel->enheder og printere->Tilføj en printer-> tryk på "den printer jeg søger efter findes ikke på listen" ->og her vælger du at bruge "tilføj en printer ved hjælp af IP-adresse"

så bruger du ip adressen du har tildelt printeren

det vil gi dig en langt mere stabil forbindelse
Avatar billede d-u-k Praktikant
05. oktober 2022 - 12:57 #4
alle enheder har fast ip. har prøvet at tilføje via ip. men det afhjælper ikke. der sker det samme ligemegt hvordan men tilføjer printern.
Avatar billede kulawig Professor
05. oktober 2022 - 13:02 #5
har du prøvet uden HP software .. så det kun er printerdriver du bruger
Avatar billede d-u-k Praktikant
05. oktober 2022 - 14:00 #6
yep.... og det afhjælper ikke.