Avatar billede dogtown Seniormester
10. oktober 2022 - 21:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel vba - Kopiere en række fra en tabel og til ny ark og eksisterende tabel

Jeg har lavet en makro der finder en genstandsID og kopierer hele rækken over til en nyt ark. Hvor jeg har en eksisterende tabel. Alt går fint, på nær at den nye række med oplysninger indgår ikke i eksisterende tabel. Som det ville blive hvis man skrev værdierne manuelt.
Koden som gemmer værdierne i den nye tabel er:
Sheets(target).Select
    Range("A1").End(xlDown).Offset(1, 0).Select
    ActiveSheet.Paste

Har nu kørt mig lid fast i min søgen på løsning....

dogtown
Avatar billede jens48 Ekspert
10. oktober 2022 - 22:59 #1
Jeg fandt en temmelig instruktiv video om at sætte data ind i en tabel
https://www.bing.com/videos/search? Håber det kan brugesq=paste+into+table+vba&qpvt=paste+into+table+vba&view=detail&mid=99CBA329139602ECFAFB99CBA329139602ECFAFB&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dpaste%2Binto%2Btable%2Bvba%26qpvt%3Dpaste%2Binto%2Btable%2Bvba%26FORM%3DVDRE
Avatar billede dogtown Seniormester
11. oktober 2022 - 23:25 #3
Den løsning gav også problemer.
Valgte derfor at i stedet for at sætte en helrække ad gange. Benyttede jeg .Offset til at få data ind i celler.

Takker dog for hurtigt svar ;-)