Avatar billede clausito Seniormester
11. oktober 2022 - 19:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopipatroner

Min HP printer deskjet 2722e vil ikke akceptere kopi blækpatroner. Jeg har tidligere løst problemet med at pille patron ud. Tænde printer. Sæt kopipatron ind og så virker det.
Det gør det ikke denne gang. Jeg har ingen skrupler med at købe kopi blækpatroner.
Køb en printer til 299 kr og så køb de dyre blækpatroner. Det er "røveri"
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. oktober 2022 - 20:34 #1
Jeg har selv engang haft en HP printer. Der gik den slet ikke med at anvende kopipatroner/uoriginale blækpatroner, så det blev en dyr fornøjelse. Den blev også hurtig udskiftet. Nu skriver du ikke om det er en kombineret patron hvor denne har tre tanke til rød/gul/blå eller om de er separate.
Du har helt ret i det du nævner om "røveri". Hvis man regner literprisen ud på printerblæk, og ser resutatet, så er det frem med en hjertemagnyl 😉
Avatar billede clausito Seniormester
11. oktober 2022 - 21:08 #2
2 mangler. Det er bare en farve og en sort.
Der må sku være en Robin Hood derude
Avatar billede kurtba Ekspert
11. oktober 2022 - 23:06 #3
Man skal ikke have et ret stort printerbehov før, at det slet ikke kan betale sig at købe de printere, som kun har 2 patroner, da de er meget dyrere i forbrug end dem som har 4 eller flere patroner. Bl.a. fordi dem med 2 patroner typisk indeholder meget mindre blæk. Typisk vil man allerede ved køb af det andet sæt patroner have betalt mere, end hvis man havde købt en dyrere med 4 eller flere patroner.
Jeg har selv haft købt uoriginale patroner til Hp printere med 2 patroner, og de gav altid problemer. Det er nok mindst 20 år siden, at jeg sidst gjorde det, da jeg efterfølgende altid har givet lidt mere for printeren, for efterfølgende at få et billigere forbrug. Har også nægtet at medvirke til at venner og bekendte købte disse printere, da de er så dyre i drift. Køber altid uoriginale via ebay.de og har ingen problemer med dem - og så er der virkelig mange penge at spare.
Avatar billede clausito Seniormester
12. oktober 2022 - 16:47 #4
Øv
Avatar billede clausito Seniormester
14. oktober 2022 - 09:53 #5
Ja, det er endnu ikke lykkes mig at få det til at fungerer.
Noget andet er at jeg har altid brugt hp 301 og nu siger de man skal bruge Hp 305

Er de ens
Avatar billede clausito Seniormester
14. oktober 2022 - 10:24 #7
Flot svar. Netop en artikel om mit problem. Jeg forstod bare ikke meget af det!
Jeg tror at det ender med jeg gemmer mine 302 printerpatroner og holder mig langt væk fra HP

Jeg har et meget forbrug af printer, så min HP er en af de billige fra Bilka (350 kr)
Jeg finder et andet mærker, men også en billig en
Tak for flot svar
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. oktober 2022 - 10:52 #8
Velbekomme.
Jeg skal heller ikke have noget med HP at gøre!
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. oktober 2022 - 10:56 #9
PS. Måske vil det være en ide at købe en laserprinter i stedet......
Jeg har dog aldrig selv haft en sådan.

Herunder er et link, hvor der sammen lignes mellem laser- og blækprintere.

https://komputer.dk/computerudstyr/printer/blaek-eller-laser-vaelg-den-rigtige-printer
Avatar billede kurtba Ekspert
14. oktober 2022 - 23:07 #10
Alene det at du skal købe ekstra patroner, bør få dig til at overveje køb af en dyrere printer.
Et tilfældigt eksempel herunder, hvor kopipatroner købes hjem fra Tyskland, som er væsentligt billigere end i DK.

Canon pixma ts3150  449 kr.  bruger 2 patroner
1 sæt uoriginale patroner 367 kr. incl. forsendelse. Ca. 46 ml i alt
1550 kr. for printer og  3 sæt i alt 138 ml

Canon PIXMA TS6350  bruger 5 patroner
Ca. 900 kr.

420 kr.  for 4 sæt xxl patroner incl. forsendelse
84 ml x 4 = 336 ml
1320 kr. for printer og 4 sæt i alt 336 ml

Så hvis du når at bruge 3 sæt udover det sæt der følger med den billige, så er den dyre printer nu 230 kr. billigere i drift, plus du har stadig masser af blæk til rådighed. (til ca. 1,5 gange det forbrug, du har haft indtil da).
Når man ser på specifikationerne for printerne, kan man også se, at man får væsentlig flere print pr. ml med den dyre printer, end man gør med den billige, idet den kan printe med væsentligt mindre dråber.
Så i virkeligheden vil man få et væsentligt større forbrug for de samme penge.