Avatar billede kurt54 Ekspert
30. oktober 2022 - 09:49 Der er 4 kommentarer

Microsoft Windows Dual Boot og normaltid.

Så har begge Windows versioner været startet denne formiddag - WIN10 WIN11 og begge har de igen valgt at sætte uret en time tilbage dvs 2 timer tilbage ialt.

Har jeg kikset noget i indstillinger eller må man bare leve med sådan er det og fixe det manuelt ?

Jeg synes ikke det problem er hos Unix, Linux...
Avatar billede INK Ekspert
30. oktober 2022 - 11:19 #1
Min Windows11 på pc og i 2 VM udgaver virker som det skal. Du har selvfølgelig indstillet korrekt tidszone?
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. oktober 2022 - 13:13 #2
Ja tidszoner OK. Det er 2 helt uafhængige installationer - endda på hver sin SSD. Så windows 2 har vel ingen mulighed for at se at windows 1 har justeret uret.

Som jeg husker UNIX stilles uret til ren GMT tid ( og ikke noget sommer/vintertid) - og så er der et presentations lag der afgør om visningen skal justeres med en time eller to - herunder sommertid..

Ink - dine VM kan vel se den bagvedliggende windows.
Avatar billede INK Ekspert
30. oktober 2022 - 14:03 #3
Min Win11 på pc er standalone, og det virker.
Du har nok ret i, at Win11 på Parallels på en Mac kan se Mac tiden.
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. oktober 2022 - 21:31 #4
jeg lever vel med det - en søndagsrutine 2 gange om året til de manuelle ure - Pskive skiftede selv - bilen skulle hjælpes - men de nye biler med simkort klarer det vel selv.
Overvejede at gå i registry og sætte synkroniserings intervallet ned til 10 sekunder                              - men så risikerer jeg vel min ip bliver blacklistet på tidsserveren.