Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
16. november 2022 - 14:50 Der er 4 kommentarer

MIn skærm tænder, men går så i sort.

Hej.

Jeg har en ekstern skærm sat til min bærbar og det har fungeret fint i snart 2 år.
Skærmen er sat til med et VGA kabel via en VGA til HDMI converter til bærbaren.

Men nu går skærmen i sort. ¨
Når jeg starter computeren op, tænder skærmen som normalt, men går i sort efter et par sekunder.
Jeg kan lige nå at se, at der står 'VGA: active', så jeg ved ikke hvad problemet er.

Nogen kloge hoveder der har et godt bud på hvad der er galt og hvordan jeg løser problemet?

På forhånd tak!

mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2022 - 20:16 #1
(sluk for strøm til og fra) pil alle samlinger fra, og tjek for støv (rens evt stik), og sæt det pænt sammen igen (og tænd igen)
Avatar billede Bent Juniormester
16. november 2022 - 21:45 #2
Det kan tyde på at din skærm driver har fået en opdatering som så gør at din kabel converter ikke dur, jeg har selv prøvet det.
Prøv om du kan køre din skærmdriver tilbage hvis den er opdateret på dette give tidspunkt hvor problemet er opstået.
Avatar billede ExcelJ95 Seniormester
16. november 2022 - 21:57 #3
Hej Begge.
Tak for svar.

Jeg starter med at hive alle stik ud og tjekke for støv m.m.
Hvis det ikke virker, Bent vil du prøve og forklare hvordan jeg gør, sådan lavpraktisk, som du foreslår med skærmdriveren?

Bh
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2022 - 22:14 #4
Gå i enhedshåndering og find skærmkort. Højreklik og vælg egenskaber. Tryk på driver. Vælg annuller sidste opdatering.