Avatar billede tonic Mester
28. november 2022 - 18:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pop up fra ikke installeret McFee melder om virus m.m.

Min mor fortæller mig nu hun med mellemrum får besked fra McFee om der er virus og trojanere på computeren. Hun har ikke McFee installeret. Det er da også en hjemmeside der åbner, hvor de vil sælge programmet.
Hvordan er det muligt at få de pop up beskeder nede i højre hjørne?

Har scannet med hendes AV (Eset), fjernet over 1.500 cookies med SuperAntiSpyware, scannet med Gridinsoft Antimalware og ryddet grundigt op med CCleaner.
Avatar billede tonic Mester
28. november 2022 - 18:40 #1
Det er efter geninstallerering af Windows. Ved sgu ikke hvorfor der altid er "noget i vejen".
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2022 - 19:04 #2
Er der ikke en mulighed for at afmelde disse beskeder? Der er ofte i bunden (med meget lille tekst) et link til at afmelde deres 'tjenester'
Får lige ordnet med mor, at næste besked ikke slettes før du har læst den igennem - og lukket for det firmas adgang til pc.
Avatar billede tonic Mester
28. november 2022 - 19:14 #3
Ok. Vil næste gang den dukker op prøve at kigge efter den mulighed. Tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2022 - 20:54 #4
Er det noget med at man kan have tilladt notifikationer fra sider der gør at ting popper op?
Avatar billede kulawig Professor
29. november 2022 - 12:29 #5
#2 det er en NO-GO

tryk ikke på nogen link !!

"If you are seeing such pop-ups on your device, it is critical that you do not interact with them or with the web pages that they may redirect you to."

https://howtoremove.guide/mcafee-virus-popup-scam/
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. november 2022 - 13:35 #6
Tror det er en popup fra en browser.
Avatar billede tonic Mester
25. januar 2023 - 17:34 #7
.