Avatar billede ZeBa Ekspert
28. november 2022 - 19:32 Der er 7 kommentarer

Lukke for opkald til Cuba

Jeg sidder i Cuba og vil gerne lukke for  opkald hjemmefra til min Android
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Erik K Ekspert
28. november 2022 - 23:01 #1
Er det fordi du ikke gider tale med dem der ringer?

Det koster dig jo ikke noget at modtage sådanne opkald og den der ringer på dit danske nummer betaler kun for dansk indenrigssamtale.
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. november 2022 - 00:38 #2
#1 Modtager på Cuba betaler for trafik DK-Cuba.
Avatar billede Erik K Ekspert
29. november 2022 - 01:32 #3
#2 Du har ret.
Jeg svarede ud fra reglerne i EU, men nu er Cuba jo ikke medlem af EU og bliver det nok heller aldrig.😎
Jeg beklager.
Avatar billede Erik K Ekspert
29. november 2022 - 02:00 #4
Jeg er ikke sikker på, at det vil virke, men du kan da prøve mit forslag.

Det kan se lidt anderledes ud på din telefon, men på min pixel ville jeg prøve følgende løsning:
Indstillinger > blokerede numre > tilføj et nummer - her ville jeg prøve at indsætte +45 og så vælge Bloker. Du kan også prøve at indsætte +45 og så 8 stjernetegn.

Jeg har aldrig brugt det foreslåede, så jeg gætter.....
Avatar billede ZeBa Ekspert
29. november 2022 - 04:17 #5
#4: Jeg forsøger, men der er en anden løsning
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2022 - 08:22 #6
Køb et lokalt sim-kort, og pil det danske ud (skal gemmes!). Masser af fx sejlere køber som det første et lokalt sim-kort når de kommer til nyt land - dels for at besætning kan ringe indbyrdes, og dels for at få internet-adgang.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2022 - 08:36 #7
Enig i #6.