Avatar billede Daniel Praktikant
01. december 2022 - 17:52 Der er 3 kommentarer

Binding på internet abbonement efter flytning

Jeg har boet i en lejlighed i nogle få måneder, og problemer ved lejligheden fik mig til at flytte hen til mine forældre, men jeg har stadig en fast binding på mit internet abonnement. Mere specifikt er det Stofa fibernet, og bindingen ophæver om nogle måneder. Jeg flyttede officielt ud for få dage siden og en ny lejer flytter ind i dag, eller han lejer i hvert fald lejligheden fra i dag af. Jeg ringede til Stofa tidligere i dag, hvor de foreslog to muligheder: enten afmelde abonnementet og få en regning for de resterende måneder, eller overdrage abonnementet til den nye lejer, hvis den nye lejer vil det. Stofa går åbenbart meget op i bindinger, hvilket jeg synes er lidt træls i min situation, især når mine forældre også er kunder hos dem, så abonnementet kan ikke flyttes hertil.

Da jeg begyndte på abonnementet havde jeg lidt besvær, (manglede bare en ordentlig router), hvor de gav mig en gratis måned, men det ser ud til at det samtidig bare udskød slutningen af min binding til en måned senere.

Har I nogle råd til hvad jeg skal gøre her? På den ene side er det en del penge at betale for ingenting, men på den anden side så havde håbet på at slet ikke have mere med lejligheden at gøre, efter jeg afleverede nøglerne. Måske er der en helt tredje løsning, som jeg og Stofa support har overset?
Avatar billede valby Ekspert
01. december 2022 - 18:19 #1
Hvad står der konkret i kotrakten med Stofa, angående binding og opsigelse?
Du skal også være opmærksom på, om der står, at bindingen automatisk fortsætter, til den opsiges. Det er desværre en lusket måde, at snyde kunderne på. Der er en lille rubrik, hvor der i forvejen er sat flueben, og det overser kunderne ofte.
Stofa gør forhåbent ikke, men se efter for en sikkerheds skyld.
Avatar billede valby Ekspert
07. december 2022 - 00:18 #2
Spørger er åbenbart ikke interesseret i sit eget spørgsmål, så jeg hopper af tråden.
Avatar billede Daniel Praktikant
09. december 2022 - 17:56 #3
Fair nok. Jeg har ikke læst kontrakten, og jeg forstod ikke hvad du mente med at bindingen automatisk fortsætter, så jeg havde ikke noget at tilføje. Jeg har bare stolet på det som support nævnte da jeg snakkede med dem, har ikke haft tid til at læse den.