Avatar billede Mik2000 Professor
03. december 2022 - 19:05 Der er 5 kommentarer

Test for ingen js

Jeg har en side hvor jeg gerne vil sende til en anden URL hvis der ikke er javascript på siden

Lige nu bruger jeg
<noscript>
<meta http-equiv="refresh" content="0.0;url=/nojs.html">
</none>

Det virker egentlig fint men alle SEO værktøjer som f.eks. ahrefs mv. siger at det er skidt med meta refresh

Så er der en smartere måde?
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. december 2022 - 20:58 #1
Kunne du vende det om?
Så hvis JS virker, så smider du brugeren videre til JS siden med javascript? Hvis ikke JS virker, så lader du brugeren blive?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. december 2022 - 19:47 #2
lav en if/else/end omkring hele koden, og start med hvis js ikke er der, og inkluder en kort formateret tekst.
Avatar billede Mik2000 Professor
07. december 2022 - 15:55 #3
@jakobdo
Det er et generelt tjek på en side for at sikre man ikke må kunne se den hvis ikke javascript er aktiveret - da det kan give en masse problemer

@claes57
If/else kan jeg jo ikke bruge for hvis der ikke er javascript slået til så vil det jo fejle, da jeg vil skulle bruge javascript til det
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2022 - 18:49 #4
jeg ville bruge en kode som
<script>
document.write("Hello World!")
</script>
<noscript>Your browser does not support JavaScript!</noscript>
i starten, og lade <noscript> afslutte der. Resten af koden ligger så i <script> koden
Avatar billede Mik2000 Professor
07. december 2022 - 19:58 #5
Det vil også næste løse det, men det vil resultere i at resten af siden stadig loader og bliver vist.
Det er derfor vi sender dem til et andet link

Alternativt skulle man finde en måde at få den til at stoppe med at køre mere kode hvis ikke js er aktiveret