Avatar billede chrisrj Forsker
20. december 2022 - 12:47 Der er 7 kommentarer

Erklæring af objekter giver uendelig løkke i azure web app

Hejsa

Jeg har et underligt problem, hvor det at jeg erklærer objekter i min klasse( en webhook ), skaber et uendeligt loop, når jeg smide projektet op på azure.

Er der nogen der ved hvorfor det sker? Og er der en workaround, som ikke kræver at objekterne skal erklæres i hver enkelt funktion?

Og lige for at afklare det: Koden virker fint! :D Der er ikke loops når jeg tester lokalt. Og der er heller ikke trafik på webhook, det starter simpelthen af sig selv, så snart jeg har lavet et publish fra VS (2022, .net 6).

Jeg erklærer dem således:
private Account Accountobj = new();
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2022 - 15:38 #1
Hvordan ser Account constructor ud?

Og hvad trigger det "web hook"?
Avatar billede chrisrj Forsker
21. december 2022 - 18:39 #2
Hej Arne

Beklager den lange svartid. Desværre har andre problemer taget min tid, så vi venter med at kigge på dette til det nye år...

God jul og godt nythår, når vi kommer dertil! :)
Avatar billede Syska Mester
22. december 2022 - 07:18 #3
Hvordan ved du der er loop? Så burde det give dig en rimelig præcis stack trace ...
Avatar billede chrisrj Forsker
22. december 2022 - 10:30 #4
Vores CPU tid bliver brugt uden at systemet bliver brugt.
Avatar billede chrisrj Forsker
22. december 2022 - 10:31 #5
...og jeg er i øvrigt ikke bekendt med at man kan se stack trace på azure apps?
Avatar billede Syska Mester
22. december 2022 - 10:53 #6
Jeg vil sige så meget, at det er meget tvivlsomt det er et loop problem, hvis det virker lokalt. Så har du i hvert fald noget sær kode hvis det kan ske.

Når det er sagt, så har jeg ikke nogen ide når der ikke er mere kode at se.

Når du siger CPU tid, er det så en App Service der står på 100% CPU? eller er det en Azure Function hosted i en App Service?
Avatar billede chrisrj Forsker
22. december 2022 - 11:09 #7
Tja, koden bliver i hvert fald aktiveret og æder CPU tid af sig selv...Jeg synes også det er underligt. :D

Nej, den står ikke på 100 % konstant, men den begrænsede mængde vi har, bliver brugt på ca. en times tid - og så kan vi intet før quota bliver resat kl. 24. :-/

Tjaeh, nu er jeg jo på ingen måde azure haj :D, men jeg vil mene det er en App Service, da vi publisher hele projektet via VS.