Avatar billede clausbach1 Juniormester
14. januar 2023 - 16:49 Der er 1 løsning

Google Search finder sider der ikke findes

Jeg har fået et problem med et website der indeholder mange billeder. Det er en wordpress side, og jeg bruger Inspyder Sitemap Creator til at lave en XML-sitemap på siden.

Google Search finder af en eller anden grund en lang række sider der slutter på /feed/ - Over 1000 sider. Men på selve sitet findes der ikke filer med navnet, og i sitemappet er der heller ikke sider med de aktuelle navne.

Eksempel: https://fotoarkiv.clausbach.dk/gmedia/_001755_skovskade_-_20210310-jpg/feed/

Indholdet i filen er en XML fil, som altså ikke kommer fra mit site.

Er der nogen der kan forklare det ?

Jeg har forsøgt at google mig frem til en forklaring, men jeg kan ikke rigtig finde en. De fleste forslår at man fjerner filen via Search Console, men så vidt jeg ved kan man kun fjerne en af gangen, så det er urealistisk at komme igennem dem alle. Og jeg kan heller ikke vide om de bare dukker op igen.
Avatar billede RigPa Novice
02. marts 2023 - 01:04 #1
Feed siderne findes faktisk men dem skal du ikke bekymre dig om. Alle dine sider har en tilsvarende feed side som kan bruges til at feede tjenester som Feed Burner og hundredevis af andre syndikater der distribuerer dine artikler. Det er en god og enkel måde at få sine skriverier lidt længere ud på.

Jeg får en lille smule trafik fra nogle af feed tjenesterne på mine artikler. Folk kan abonnere på artikler på tjenesterne.

Men som udgangspunkt indexerer Google dem ikke. Og det er OK. Så bare ignorer dem :-)