Avatar billede nu_igen Professor
17. januar 2023 - 01:21 Der er 3 kommentarer

CANON SCANNER 9000 F mark II

Jeg har fået “skruet” på et eller andet forkert i mit Scannerprogram. Hver gang jeg scanner , lægger der sig et ikon “IMPORTERER BILLEDE” på min proceslinje. Jeg kan hverken lukke eller annullere eller bruge x knappen. For hvert billede jeg scanner, lægger der sig et ikon mere. Selvom jeg sletter, annullere osv,  er det scannede blevet lagt ind i min Scanning mappe med det samme, selvom ikonet skriver at det IMPORTERER.
Hvorhen importeres der? Scanningen er jo for længst udført og billedet brugt. Ikonerne forsvinder først når jeg lukker Pc’en.
Er der nogen med sådan en scanner, der ved hvad der sker? Jeg bruger den opsætning til scanning, hvor jeg kan se et eksempel og formindske arealet udenom emnet.
Ingeborg
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2023 - 14:54 #1
Jeg bruger en Canon 9950F scanner.

I billedredigeringsprogrammer, som f.eks. Adobe Photoshop og mit Corel PaintShopPro, kan man starte en scanning med “File > Import > Fra scanner…”  Det er herfra ordet "Import" stammer, dvs. der "importeres" et billede fra scanneren til dit billedredigeringsprogram.

Hvilket program bruger du til scanningen?
Avatar billede nu_igen Professor
17. januar 2023 - 15:07 #2
Tak for svaret! Det giver mening. Jeg bruger scannerens eget program. Jeg tror at der importeres til mit billedredigeringsprogram ACDSee. Jeg klikker på det billede scanneren har lagt i min scanningsmappe og derfra bliver ACDSee åbnet, så det må være dertil der importeres.