Avatar billede henlot Juniormester
17. januar 2023 - 21:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reklamer fra Norton 360 som pop up

Hej

Jeg har Norton 360 og er begyndt at få "reklamer" for deres andre redskaber som pop op. Eksempelvis, når jeg har køre en smart  scan, så kan jeg få en pop op nede i højre hjørne som anbefaler et program, mod betaling at få renset PC'en for andre problemer. Har kigget i msconfic men kan ikke se hvad jeg evt. skal slå fra.

Jeg har altid brugt Norton, men det sidste år er det begyndt at sende reklamer for deres andre produkter, hvilket er vildt irriterende.

Kan jeg gøre noget for at stoppe dette ud over at finde et andet antivirus program?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2023 - 22:18 #1
Bruger ikke selv Norton men jeg tænker du skal gå indstillingerne igennem i programmet. Der er sikkert et flueben eller 2 der kan fjernes så du ikke får disse tilbud mere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. januar 2023 - 23:06 #2
0# Jeg forstår udemærket din irritation over dette fænomen - jeg har også Norton installeret og har haft det i 14-15 år, men ærgrer mig også over denne måde at lokke brugerne til at købe endnu mere.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2023 - 01:24 #3
Desværre skal du grave ind i Norton indstillinger for at komme af med reklamer ved brug af Norton.

Der findes gode løsninger fra YouTube om disse og ved at søge det online, også fra deres forbruger support sektion. Hurtigere løsning at kontakte dem direkte.
Avatar billede RigPa Novice
02. marts 2023 - 16:04 #4
Norton opfører sig fuldstændig som en virus. Har oplevet ved en download af noget andet at jeg pludselig havde Norton installeret bagefter.

Iøvrigt er Windows Defender aldeles udmærket til de basalesikkerhedsting.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2023 - 17:31 #5
#4 Anbefaling herfra er altid at vælge brugerdefineret i installation.  Sørg for når du fjerner Norton at bruge deres tool til opgaven. Så er der en større chance for du ikke får opfordringer til at i installere den på et senere tidspunkt.