Avatar billede henlot Juniormester
17. januar 2023 - 21:28 Der er 7 kommentarer

Kan ikke installere Win 11

Hej

Jeg kan ikke installere Win 11 på min DELL pc. Jeg får følgende besked:
Processoren understøttes ikke for win 11.
Processor: INtel Core i7-7700 CPU @ 3.60GHz.

Er der nogen alternativ løsning til dette eller skal jeg til at udskífte min PC?
Avatar billede fase Professor
17. januar 2023 - 21:36 #1
Din processor er i en udgave, som er forældet til at køre Win11. Så du må nok se dig om efter en ny PC eller, hvis det er en stationær PC, et nyt bundkort. Sikkerheden i BIOS en er sikkert også en udgave 1.
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. januar 2023 - 21:50 #2
Der findes måder til at omgå det - herunder springe cpu-tjekket over.
Jeg kører dualboot win10 win 11 på en i3-6100 16G ram - SSD til C drevene det går udmærket - ikke mit indtryk at 11 er mere krævende - andet design -
Se på nedenstående - masser om det på Google.

https://pureinfotech.com/create-windows-11-bootable-usb-unsupported-pc-rufus/
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2023 - 22:16 #3
Som Kurt54 kan Rufus bypasse flere ting når man opretter installation medie. Til min pc valgte jeg også at installere som lokal konto. Jeg ønsker så lidt indblanding fra  Microsofts side.
17. januar 2023 - 23:43 #4
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2023 - 01:19 #5
Funktionelt og sikkerhedsmæssigt kan din Dell ikke opgraderes til Windows 11, fordi der er minimumskrav til nyere CPU og sikkerhed for TPM version skal være TPM 2.0.

Det kan bedre betale sig, at opgradere til seneste Windows 10 i stedet for opgradere til Windows 11 med deaktivere CPU og TPM ved hjælp af Rufus.

----

Ja, du skal købe seneste bærbar eller pc som er godkendt til Windows 11 eller som har allerede godkendt og har allerede født med Windows 11.

---

Hvis du vil installere Windows 11, skal du gemme Windows 11 ISO fil, og resten kan klares ved hjælp af Rufus.

Rufus?

https://rufus.ie/da/
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2023 - 10:50 #6
Hmm hvor mange private brugere krypterer deres diske?
Jeg tror det er et fåtal der bøvler med dette og gemmer krypterings nøglen på deres Microsoft Konto.
Så det med bedre sikkerhed i Windows 11 giver jeg ikke meget for.
Grunden til de tiltag er at Microsoft sammen med deres favorit partnere har lavet det så de hhv kan sælge licenser og nye computere. Andet mener jeg ikke der er i det. Fremtiden for Microsoft bruger tænker jeg kommer til at vi skal betale et månedligt abonnement for at bruge systemet som vi i dag kender fra Office 365. Hvor når det kommer er et spørgsmål. Jeg tror ikke der går 5 år før de vil kræve det.
Avatar billede valby Ekspert
18. januar 2023 - 16:27 #7
Hvorfor ikke bare beholde Windows 10? Jeg har selv opgraderet, men fik ikke andet end irritation ud af det, fordi, der uden grund, er lavet om på kendte funktioner.
Der er flere brugere, som har skrevet ind om deres opgradering  til Windows 11, men jeg har endnu ikke læst et indlæg, som roser det. Og Windows 10 fortsætter jo længe endnu. Og jeg giver heller ikke meget for din øgede sikkerhed i W11. Jeg har heller aldrig hørt om problemer, fordi man kører uden at TPM er slået til. Det er først et problem, nå man vil installere W11.