Avatar billede keepy Seniormester
04. februar 2023 - 17:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Design af service GUI løsning

Hej
Jeg vil lave et lille notifikations til ungernes PC, så jeg kan sende en besked til dem.
men hvordan skal man lave dette hvis det skal laves nogenlunde rigtig ?
Jeg tænker ikke det er et program som skal startes på PC'en, så en service kunne jo gøre arbejdet med at modtage beskederne, men da de skal vises de beskeder, så skal der være en gui til, denne kunne sættes til at starte når ungerne starter deres PC og ligge som et icon i Task baren.
Skal man dele gui programmet op så det kommuniker med en service, som jeg kan sende beskeder til, eller skal man bare lave et program der både er GUI og modtager beskeder ?
På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2023 - 18:28 #1
Hvis programmet skulle køre uden UI (headless) var en windows service ret oplagt.

Men hvis du skal have en UI så kan jeg ikke se hvad den den windows service hjælper.

sender----(TCP)----GUI

er nemmere end:

sender----(TCP)----windows service----(pipe eller TCP eller MQ)----GUI

bare lad din GUI app lytte på en TCP port og accepte connection.

Husk ikke at blokere event tråden i GUI!!
Avatar billede supportsiden Professor
05. februar 2023 - 13:36 #2