Avatar billede Peter Guru
17. februar 2023 - 14:33 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

MitID + e-boks

Har nogen i de seneste dage prøvet at logge på e-boks eller borger.dk med MitID? Jeg bruger Windows 11 22H2 og Når jeg har skrevet mit bruger ID får jeg at vide at der er sket en fejl. Når jeg bruger min telefon eller MitID til f.eks. webbanken er der ikke problemer - kun med Windows.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
17. februar 2023 - 14:40 #1
Ingen problemer her. Prøv evt. en anden browser.
Hvis det virker, så slet dine gamle browserdata i den browser der melder fejl og se om det hjalp på problemet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. februar 2023 - 14:46 #2
Det er efterhånden mere reglen end det er undtagelsen at e-boks virker.
Anvender selv Win 10, så jeg tror ikke at det som sådan er Win 10, men simpelthen e-boks der er synderen. E-boks er et digitalt misfoster.
Avatar billede DanishBear Seniormester
17. februar 2023 - 14:58 #3
#1
Du gør det vel ikke med Firefox på Mit.dk og de andre?
Har selv haft det problem før (og nu igen med Firefox) :-(
Og det er lige som dig med at logge på e-boks eller borger.dk med MitID, men min bank virker også under Firefox
Avatar billede Peter Guru
17. februar 2023 - 15:05 #4
Jeg skrev ikke at jeg bruger Firefox, men jeg kan berette at det virker med Edge. Indtil dato har det virket med Firefox. Måske har jeg puttet for mange tilføjelser f.eks. i form af adblockere osv på.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. februar 2023 - 15:16 #5
RETTELSE til #2 - Der skal naturligvis stå:

Det er efterhånden mere reglen end det er undtagelsen at e-boks ikke virker.
Avatar billede Peter Guru
17. februar 2023 - 15:40 #6
Jeg har ikke haft problemer med e-boks selvom jeg har brugt Firefox, men for et par dage siden opstod der en "teknisk fejl" hver gang jeg prøvede at logge på. Ingen problemer med at logge på og godkende med MitId i banken. På min iPhone logger jeg på e-boks med ansigtsgenkendelse.
Avatar billede Peter Guru
17. februar 2023 - 19:09 #7
For god ordens skyld skal det nævnes at jeg kan i Firefox godt logge på e-boks med Nem ID, men ikke med MitID.

EOS
Avatar billede overloaded Mester
17. februar 2023 - 19:56 #8
Man kan vel med rette kalde e-boks for e-koks.
Avatar billede overloaded Mester
17. februar 2023 - 20:11 #9
Det er tilsyneladende MitID at den er gal med. Får beskeden: er du sikker på at du har tastet det rigtige brugerid. Har prøvet at logge ind med Firefox, Google Chrome og MS Edge og får beskeden hver gang.
Avatar billede DanishBear Seniormester
17. februar 2023 - 20:41 #10
#9
Indtil v109 virkede mit.dk, e-boks.dk og borger.dk (mitid.dk virker)
Hvad før en beta firefox inde førhen som også kom med samme fejl, efter FF v109 blev opgradret til FF v110, kommer fejlen igen :-(
De browserer jeg har testet det under er disse browserer (Edge,Vivaldi,Brave,Chrome,Opera og sågar under en gammel (win)Safari hos mig, det er kun Firefox det er galt med, men om det er FF eller den _login_ på siderne, det er galt med har jeg ingen fornemmelse af :-(
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. februar 2023 - 20:47 #11
#8 - Den har du snuppet fra mig😁, men hvor har du dog ret.
E-boks er opstået nogle retarderede nørders hjerner🤓
Avatar billede overloaded Mester
17. februar 2023 - 21:37 #12
Kan ikke logge ind med MitID på mit.dk.
Får at vide at der er opstået en teknisk fejl.
Avatar billede overloaded Mester
17. februar 2023 - 22:13 #13
Kan godt logge på netbank med MitID. Så det er ikke MitID den er gal med.
Avatar billede tbuch Juniormester
19. februar 2023 - 21:29 #14
#10 Samme erfaring - Det er den nye version 10 den er galt med. Det kommer da til at give nådestødet til Firefox i DK.
Kan også se at den danske supportside er nede? måske helt lukket ned? mozilladanmark.dk

Gad vide hvem man skal melde det til
Avatar billede DanishBear Seniormester
28. februar 2023 - 18:50 #15
DAGENS gode nyhed :-)

Efter den seneste opdatering for Firefox v110.0.1, har jeg ingen fejl med FF mere på mit.dk, borger.dk, e-boks og min net bank virker stadigvæk :-)

Opdateret fra v109 og 110, virker bare IGEN...
Avatar billede thov Forsker
01. marts 2023 - 10:58 #16
#15 Tak for tip'et.
Nu kommer jeg 'næsten' ind på borger.dk, men udbyder spænder ben.
Når jeg fejlmelder, sker der dette:
Sygeplejer til læge: "patienten er død".
Lægen: "Vrøvl, han er spillevende, for hans puls var normal for 10 år siden."

Opgradering til 802.11b ville være en forbedring.