Avatar billede zcully Novice
20. februar 2023 - 10:06 Der er 2 kommentarer

Spoof mail fra Microsoft

Hej

Jeg bliver ved med at få de der mails med "Suspecius login" af min Hotmail konto ala. denne:
https://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/all/i-keep-getting-emails-that-say-unusual-sign-in/587fad7b-5394-406f-8dbd-61b83df35dfc

Jeg er så kommet til at trykke "Report user" knappen på en af dem, men den åbner blot en "send ny mail".
Går udfra det først er når jeg sender til den falske adresse og rapporterer at det går galt?
Har slettet "reply mailen" og ovenstående! Så burde der vel ikke være mere i det?

Og yderligere rapporteret til Microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2023 - 07:54 #1
https://en.wikipedia.org/wiki/Outlook.com

Benytter du "Hotmail"?

Vidste du at Hotmail (Windows Live) er udfaset til Outlook.com tilbage i 2011?
-Dette er hidtil største grunde til at man modtager spam mails, fordi Hotmail / Windows Live understøttes ikke længere, findes der spam mails fra disse email addresser (Hotmail konto).

Hvis du har emails som du gerne vil beholde, vil jeg nok opsætte noget som minder om Mozilla Thunderbird med opsætning af POP eller IMAP. Gemme PST-filer eller andet. Herefter lukke eller slette Hotmail kontoen. Dette gjorde jeg tilbage i 2012, og det hjalp med at ikke modtage spam mails.

Opret nyt email fra Outlook.com.

****
Hvorfor spoof eller spam mails som prøver at ligne officielle mærke?
-Det kan stamme fra et besked hvor du ikke behøvede at åbne link men blot skulle slette eller markere som spam var åbnet måske af nysgerrighed. Her bliver der noteret vellykket forbindelse og dette logges tilbage fra kriminelle bagmænd.

Du kan kontakte Microsoft Support omkring dette, fra chat eller besked eller ved at ringe, hvis du trods alt har Outlook.com konto (ikke Hotmail konto), og hjælpe dig med at dette.

*****

Hvis du kender bedstefar eller bedstemor som stadigt har "Hotmail" konto, vil jeg nok anbefale om at skifte til Outlook.com og lukke og slette kontoen fra Hotmail.

Microsoft Support
https://support.microsoft.com/da-dk

Microsoft Kundeservice oversigt
https://support.microsoft.com/da-dk/topic/globale-telefonnumre-til-kundeservice-c0389ade-5640-e588-8b0e-28de8afeb3f2