Avatar billede Peter Guru
25. februar 2023 - 16:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

E-bogslæser

Kan man bruge en iPad Pro 2020 som E-bogslæser eller skal man bruge en Kindle?
Avatar billede Richard Thune Forsker
25. februar 2023 - 16:37 #1
Kort svar, ja.
Køber du Kindle bøger kan du hente en Kindle app så du kan læse dem.
Apple har også en e-bogslæser der hedder bøger, og apple har et større udvalg af danske bøger end amazon.
Der kan også hentes apps til bøger fra flere andre kilder.
Avatar billede Peter Guru
25. februar 2023 - 16:53 #2
Ok.

Hvis det nu er ePub formatet er det så den app der hedder Epub Reader? Jeg har aldrig prøvet en e-bog og fysiske bøger fylder.
Avatar billede Richard Thune Forsker
25. februar 2023 - 18:40 #3
De fleste e-bøger er låst (krypteret) til den platform hvor du køber dem. Køber du Kindle bøger hos Amazon kan de kun læses på Kindle appen/læseren. Køber du bøger hos Apple kan de kun læses med appen bøger. Osv. Har du ukrypterede bøger kan de læses med appen bøger.
Avatar billede Richard Thune Forsker
25. februar 2023 - 18:43 #4
Der findes et program pc/mac som hedder Calibre som kan administrere/konvertere ukrypterede bøger
Avatar billede Peter Guru
25. februar 2023 - 19:02 #5
Jeg tænker at jeg vil hente den første bog hos Saxo i epub format.

Tak for svar.
Avatar billede valby Ekspert
25. februar 2023 - 20:36 #6
Bøger fra Amazone kan også læses på en PC.
Avatar billede nu_igen Professor
13. marts 2023 - 11:48 #7
Jeg har læst hundredvis af både lyd og e bøger på min Ipad. Jeg bruger e-reolen (bibliotekernes app). Jeg kunne ikke drømme om at betale for noget man kan få gratis og allerede har betalt via skatten.🤗
Avatar billede valby Ekspert
13. marts 2023 - 13:19 #8
#7
Nu betaler du faktisk ikke Amazon bøger over skatten, dem får du kun, hvis vil betale selv. 😊
Avatar billede nu_igen Professor
13. marts 2023 - 18:23 #9
Du glemte at læse at jeg bruger BIBLIOTEKERNES app, som har tusindvis af bøger, ganske som det normale lånebibliotek, som vi betaler til over skatten.