Avatar billede jajoh Seniormester
09. marts 2023 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker dette ikke på google drev

Hejsa.
Jeg har en excel ark med en del faneblade på, hvor den skal tælle sammen.
Det virker ok, mår jeg sidder på min pc, men når jeg ligger det ud på google drev, så tæller den kun i fanebled 1 og ikke på de andre faner.
Formlen ser sådan ud
=SUM(TÆL.HVISER(INDIREKTE("'"&RÆKKE(INDIREKTE("1:10"))&"'!C6:C17");B6))
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2023 - 14:18 #1
Det kan være fordi din formel indeholder en henvisning til et område på en bestemt fane, og når du lægger det ud på Google Drev, kan den ikke læse henvisningen til en anden fane.

En mulig løsning kan være at ændre formelen, så den bruger henvisningerne til fanenavne i stedet for fanebladnumre, ved at erstatte RÆKKE(INDIREKTE("1:10")) med fanenavnet i anførselstegn.

For eksempel, hvis din anden faneblad hedder "Fane2", kan du ændre formelen til:

=SUM(TÆL.HVISER(INDIREKTE("'"&"Fane2"&"'!C6:C17");B6))

Husk at gentage denne ændring for hver henvisning til fanenavne i din formel, så den fungerer korrekt på alle faner.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2023 - 14:19 #2
Jeg håber det hjælper 🙃

Jeg hopper af her 👍
Avatar billede jajoh Seniormester
09. marts 2023 - 14:57 #3
Hmmm syntes ikke det hjælper, så lægger den ikke sammen.
Faneblade hedder 1,2,3,4,5,6 op til 10.
Hvis jeg ændre det som du skriver ligger den ikke sammen :-(
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2023 - 15:43 #4
Det kan være nødvendigt at ændre din formel yderligere, hvis du stadig har problemer med at tælle på de andre faner på Google Drev.

En mulig løsning er at bruge funktionen "FANER" til at få en liste over alle faner i dit regneark og derefter bruge denne liste til at tælle på tværs af alle faner. Her er et eksempel på en formel, der tæller på tværs af alle faner i et regneark:

=SUM(TÆL.HVISER(INDIREKTE("'"&FANER()&"'!C6:C17");B6))

Denne formel bruger funktionen "FANER" til at returnere en liste over alle faner i dit regneark. INDIREKTE-funktionen bruges derefter til at opbygge en henvisning til hvert faneblad i listen ved at tilføje anførselstegn og et udråbstegn før og efter hvert fanebladsnavn. Til sidst bruges TÆL.HVISER til at tælle antallet af celler i C6:C17-området på tværs af alle faner i listen, hvor B6 er lig med cellens værdi.

Husk at ændre C6:C17-området og B6 til de relevante celler i dit regneark, og at tilføje eventuelle yderligere betingelser, der er nødvendige for at tælle kun bestemte celler eller rækker.