Avatar billede juhl Mester
13. marts 2023 - 15:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Skype log-in

Hej.
Jeg får en fejlmeddelelse, når jeg prøver at åbne Skype. Den siger:
Noget gik galt
Der er et problem med din Microsoft-konto. Hvis du vil løse det, kan du logge på account.live.com fra en browser.
Det har jeg gjort, og jeg har ændret begge adgangskoder. Men fejlmeddelelsen bliver med ved at komme.
Hvad kan jeg gøre for at få det løst, så jeg igen kan bruge Skype?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2023 - 15:26 #1
Har du prøvet at genstarte og se om dette løser problemet?

Afinstaller og installer seneste hvis det ikke virker?
Avatar billede juhl Mester
13. marts 2023 - 15:51 #2
Problemet var efterhånden været der i flere uger, så ja, - telefonen er genstartet indtil flere gange.
Men jeg har ikke afinstalleret / geninstalleret, så det prøver jeg nu.
Avatar billede juhl Mester
13. marts 2023 - 15:55 #3
Har netop geninstalleret og tastet den fremsendte kode ind. Og samme fejlmeddelelse popper op.
Andre forslag? ;-)
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2023 - 16:13 #4
Det lyder som om, der er nogle problemer med din Microsoft-konto, som forhindrer dig i at logge ind på Skype. Der er et par ting, du kan prøve for at løse dette problem:

1    Kontroller dine oplysninger: Sørg for, at du indtaster din Microsoft-konto og adgangskode korrekt. Hvis du ikke er sikker på, om du har de rigtige oplysninger, kan du prøve at nulstille din adgangskode ved at følge nulstillingsprocessen på account.live.com.

2    Opdater din Skype-app: Prøv at opdatere Skype-appen til den nyeste version. Nogle gange kan en ældre version af Skype have problemer med at logge ind på en Microsoft-konto.

3    Slet din Skype-cache: Forsøg at slette din Skype-cache. Dette kan løse eventuelle problemer med, at Skype gemmer forkerte oplysninger eller indstillinger. For at slette cache, skal du navigere til "Indstillinger" i Skype-appen, vælg "Personlig" og derefter "Nulstil appdata".

4    Deaktiver eventuelle tredjeparts sikkerhedssoftware: Nogle gange kan antivirusprogrammer eller firewall blokere Skype-adgangen til Microsoft-kontoen. Prøv midlertidigt at deaktivere din sikkerhedssoftware og se, om det hjælper.

5    Kontakt Skype-support: Hvis ingen af ​​disse trin hjælper, kan du kontakte Skype-support for yderligere hjælp. Du kan finde supportmulighederne ved at besøge Skypes supportside.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2023 - 16:15 #5
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2023 - 16:18 #6
Avatar billede juhl Mester
13. marts 2023 - 17:12 #7
Hej Jørgen.
Tak for dine forslag. De lyder meget konstruktive, og dem vil jeg prøve i morgen.
Umiddelbart har jeg på fornemmelsen, at der er et problem mellem min Microsoft konto og min Skype konto, idet Skype blev oprettet længe før, Microsoft købte firmaet. Så når jeg logger ind, vil Microsoft kun sende til min "nye" konto.
Og når jeg prøver at kontakte Skype support på Twitter, får jeg også fejl. :-(
Men jeg prøver dine forslag i morgen. Du hører nærmere.
Avatar billede juhl Mester
15. marts 2023 - 15:11 #8
Tak igen. Problemet var, at min telefon og PC automatisk loggede mig ind på min Microsoft konto med mit (nye) log-in, - og altså ikke mit oprindelige Skype log-in.
Men når jeg loggede ud af kontoen og loggede på igen, kunne jeg gøre det med det gamle Skype log-in.
Så nu virker det igen, -forhåbentlig.
Endnu en gang tak for hjælpen.
//Thomas Juhl